allergieen.......

A

Anoniem

Guest
Vandaag heb ik de uitslag gekregen van de bloedtest die ik gedaan heb.
ik heb al een tijd last van jeuk,wat exceem,tranende ogen enz.
de uitslag vondt ik best even slikken,ook had had ik wel een vermoeden van enkele dingen.
het werkt met scores van 1 tot 5(vijf is hogere mate).voor katten en honden ben ik allergisch(2),voor gras(3) en het allervervelenste vindt ik huisstofmijt(4).
Dat betekent dat er geen dieren bij ons in huis kunnen,ik geen dieren mag aaien,het huis zoveel mogelijk vrij moet houden van huisstofmijt( ik krijg van het ziekenfonds een speciaal beddengoedset,evt speciale stofzuiger,opassen met Mila,s knuffels,kussens enz).
ook buiten heb ik veel last van mijn ogen en als er gemaaid is.
ik vindt het best moeilijk hiermee om te gaan..
ben benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft of tips heeft.
ik hoop dat Mila het in ieder geval niet krijgt,volgens de dokter wordt je er niet mee geboren het kan gewoon ontstaan.
ik baal er goed van.
groetjes piewie,mv Mila

Het is altijd vervelend om zoiets te moeten horen. Ik heb een jaar of 14 geleden ook eens bloed laten prikken toen ik na een verkoudheid maar bleef snotteren. Ik had destijds 2 katten. De uitslag was Categorie 3 huisstofmijt, Categorie 4 pollen en Categorie 5 honden en kattenroos. Dus niet de haren, maar de schilfers in de vacht. De huisarts zei toen ik vertelde dat ik 2 katten had, dat het wel erg moeilijk zou zijn om afscheid te nemen van mijn beestjes. Niet dus hè!! Dan zou ik wel gewoon blijven snuffen, maar mijn katten opruimen, no way. De jongste had ook erg veel roos in zijn vacht en toen deze overleden was, waren mijn klachten een heel stuk minder. Nu na 14 jaar, heb ik alleen nog last van hooikoorts en dan met name bij  de bloei van de berkenboom en heb ik ondervonden dat wanneer ik een appel heb gegeten en aan mijn ogen durf te komen, mijn ogen ontzettend  beginnen te jeuken. Tja en uiteraard als ik aan het stofzuigen ben en als ik bv. de bedden aan het verschonen ben is het standaard nies-time!!

Bij mij  lijkt het voor een groot gedeelte  over te zijn op de bovengenoemde dingen, dus wanhoop niet. Ik doe er verder niks aparts meer voor.

Sterkte!!

Groetjes Fonske.

Hoi,

Een kennis van ons heeft dit ook meegemaakt met haar zoontje. Hij blijkt allergies voor huisstofmijt en gras. Zij hebben een huisbezoek gehad van de longverpleegkundige van de thuiszorg. Dat is gratis, en kun je aanvragen bij de thuiszorgorganisatie in de buurt. Ik weet zeker dat het bij Sensire kan. (heb ik zelf nl gewerkt)  In sommige ziekenhuizen kun je ook een consult krijgen op doorverwijzing van de arts.
Je krijgt van zo'n verpleegkundige allemaal praktische tips. En als ze bij je thuis komen lopen ze met je door het huis om mogelijke probleemgebieden aan te merken.

Succes!
Groetjes, Cathy (Mei2006-mama)

Terug
Bovenaan