allergietest voor Baby's??

weet iemand of er een allergietest bestaat voor baby's??

mijn dochter was nml helemaal vrij van exceem afgelopen week, maar sinds 2 dagen is het extremer terug dan ooit! nu had ik op het forum gelezen dat ipv een kamillebadje ook rooibosthee helpt en inderdaad! het is alweer minder, maar nog steeds is alles vuurrood.
ik wil liever niet met hormoonzalf smeren en Fennah heeft er geen slechter humeur van, gelukkig!

nu word ik een beetje moedeloos met testen wat ik dan wel en niet kan eten, dus lijkt het me veel makkelijk om Fennah zelf te testen.

heeft iemand hier ervaring mee??

Angela
mama van Fennah (26-11-2005)
 
Hoi Angela,

Ik kan mij voorstellern dat je af en toe helemaal moedeloos wordt over wat je wel en niet kan eten. Kun je je nog herinneren wat je anders hebt gegeten dan anders voor ze die eczeem weer terug kreeg? Soms kan het goed zijn een dagboek bij te houden waarin je opschrijft wat je eet en wat je voor symptomen ziet bij je dochtertje.

 Ik mag aannemen dat ze nog geen bijvoeding krijgt?

Je vroeg of er testen zijn voor baby's die zijn er wel nl een bloedtest en een huidtest maar ze kunnen beide vaak vals negatieve uitslagen geven bij kinderen dus dat betekend dat de test negatief is (geen allergie) maar dat een kindje dan toch allergisch is. In zoverre heb je er wat aan dat dat gene wat als positief uit de test komt dat je dat met zekerheid weet. De beste test bij kinderen  is nog altijd eliminatie/ provocatie hoe moeilijk dat dan ook is.

Wist je trouwens dat er op www.borstvoedingsforum.nl een apart stukje allergie is? Hier schrijven meerdere moeders die een hadieet volgen kun je misschien eens je hart luchten of adviezen vandaan halen.

Groetjes Renée
 
Terug
Bovenaan