allergisch voor aarbeien...

Hey meiden

Geloof toch echt dat Celeno allergisch voor aardbeien is..
Gisterochtend had hij een paar happen van zijn aardbeien genomen en even later had hij rode vlekjes en bultjes in zijn gezicht.
Dacht nog(was na het douchen) misschien iets van badschuim ofzo.
S middags iets meer aardbeien gegeten en ja hoor... weer vlekjes/bultjes en hele rode wangen!
Omdat Celeno in het begin altijd eczeem had viel dat nooit erg op natuurlijk, want hij had weleens eerder aardbeien gegeten.
Maar weet wel dat ik al een keer eerder dacht van hee.. kan hij wel tegen aarbeien??
Nu hij geen last meer heeft van de eczeem was het snel duidelijk ;)

Zijn er meer kindjes die allergisch zijn??
Was even benieuwd..

Hoi Patries,

Wat vervelend voor Celeno dat hij allergisch blijkt voor aardbeien. Zit toch wel in veel kinderlekkerneijen als smaakstof toegevoegd. OF is hij alleen allergisch voor de vrucht?

Allergieen komt mij wel bekend voor. Olivia is erg allergisch voor de zonnebrandcreme van Little Nemo (ze zit dan onder de vlekken en bulten). Ik weet nog niet op welk ingredient ze precies reageert, dus dat kan nog leuk worden. Verder was Joey zijn eerste twee levensjaren overgevoelig voor koemelk. Dat is gelukkig over gegaan, dus wellicht gaat de aarbeienallergie ook nog over? Zal voor je duimen.

Groetjes, Eefje.

Hoi, hoi,

Micah had tot 3 maanden geleden ofzo nog nooit aardbeien gegeten.
Op het KDV krijgt hij altijd vers fruit, maar ik geef regelmatig potjes. Ik heb op een gegeven moment van de Em-Te potjes meegenomen met aardbei/banaan.. Ik dacht lekker! Kan hij ook eens aardbei eten.. Heb deze dan ook aan Micah gegeven.. Niet gelijk erna maar toch redelijk vlug had hij uitslag. Ik nog niet echt aan de aardbeien gedacht, meer aan de warmte, wasmiddel ed..
Pukkeltjes bleven toch staan vooral op de armpjes en gezicht.. We waren daarna eens op bezoek bij Oma en die had net verse aardbeitjes..dus ik gelijk Micah lekker verse aardbeitjes gegeven..Hij smullen.. En weer meer uitslag.. Nog niet echt aan de aardbeien gedacht.. Totdat ik bij de AH liep en dacht ik ga eens lekker aardbeitjes meenemen voor Micah..en toen opeens dacht ik.. Het is begonnen vanaf dat ik die potjes aardbei/banaan heb gegeven..
Dus gewoon geen aardbei mee gegeven en het gaat nu gewoon goed! Nergens meer last van. Van het warme weer was het ook niet want het is ondertussen al veeeeeeeel warmer geweest en nog steeds geen uitslag. Wasmiddel wissel ik ook nog regelmatig af (ik neem altijd wasmiddel die in de aanbieding is)..
Jammer maar helaas want hij vond ze zoooooo lekker!
Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)
G

Nee Celeno heeft het gelukkig niet zo erg van producten met aardbeien erin.
Achteraf heb ik zitten terug denken en na een toetje met aardbeien had hij volgens mij ook wel af en toe een plekje op zijn gezicht.
Maar ja als dat alles is...
Zal er nu is wat beter op gaan letten.

Hoi!

Mijn dochter had dit ook toen ze 6 mnd was. Na een half jaartje hebben we het nog eens geprobeerd en toen was er niets aan de hand. Nu is ze 2 1/2 en eet ze alle rijpe aardbeien van onze plantjes, zodra ze rood genoeg zijn!
Ze had alleen last van verse aardbeien, niet hetgeen verwerkt zit in andere producten.

Dus wie weet groeien jullie kindjes er ook overheen! En anders is er nog voldoende ander lekker fruit, toch?

Terug
Bovenaan