allergisch voor katten

Sinds ze geboren is tobt onze dochter Rebecca (nu 14 maanden) met luchtweg klachten. Ze is eigenlijk altijd verkouden, hoest veel en heeft een soort rocheltje in haar longen.   De huisarts houdt het op bronchitis, en heeft Ventolin voorgeschreven om bij benauwdheid wat meer lucht te geven.
Sinds een aantal maanden hebben mijn schoonouders een kat, en elke keer als ze daar geweest is lijkt het wel of ze benauwd wordt. En als we gaan terugdenken heeft ze dit ook vaak als we bij andere familie/vrienden met huisdieren zijn geweest.
De huisarts geeft nu als advies om huisdieren te vermijden (zelf hebben we ze al niet) en bij benauwdheid ventolin te puffen.
Aangezien bijna al onze familie en vrienden huisdieren hebben wordt het wel erg lastig haar niet meer mee te nemen (maar als het voor haar beter is, hebben we uiteraard geen keus).
Ook begrijp ik van de huisarts dat ze nog te jong is om te testen of het dit echt is.
Ik vind het zo zielig voor de kleine meid elke keer maar verkouden en benauwd.

Zijn er moeders die hier ervaring mee hebben of tips hebben ?

groetjes
Melanie
 
Hoi,

Informeer eens bij jouw thuiszorgorganisatie of die en keer de longverpleegkundige kunnen langs sturen. Ik werk zelf bij de thuiszorg, en heb kortgeleden op een cursus te horen gekregen  dat iedereen gratis de longverpleegkundige (van Sensire. is een grote organisatie verspreid door heel nederland) kan laten langs komen. Je hoeft hiervoor geen thuiszorg te hebben. Een vriendin van mij heeft er ook een keer 1 laten langs komen. Haar zoontje blijkt een huisstofmijt allergie te hebben. De longverpleegkundige kijkt dan naar de thuis situatie en geeft allerlei handige tips. Ook kan ze tips geven over het gebruik van medicijnen. Ik weet niet of dit bij iedere thuiszorgorganisatie gratis is, maar ik begreep van wel. Je kunt allicht een keer informeren. Geef dan wel aan dat het om een kind gaat. Misschien weten ze op het CB hier ook wel meer over.

Succes!

Groetjes, Kat
 
Er kan door de huisarts een bloedonderzoek aangevraagd worden.
Toen mijn zoontje 17 maanden was hebben wij een bloedonderzoek laten doen en daaruit bleek dat hij allergisch voor honden (cat.2) en pinda's (cat.1) is.
Verder voor veel onderdelen zoals huismijt was hij negatief.
 
Terug
Bovenaan