Allergische reactie antibiotica?

<p style="text-align: left;">Hallo allemaal,</p>
<p style="text-align: left;">Mijn dochter van 10 maanden is flink beroerd. De huisarts zegt oorontsteking en heeft antibiotica voorgeschreven.  Na 3 keer toedienen kreeg ze behoorlijke uitslag op haar romp en in haar gezicht. Soms heeft ze ineens een krijsaanval waarbij ze alle kanten op kronkelt. Ik heb gebeld naar de huisarts maar die zegt dat een allergische reactie pas na 10 dagen kan komen. Ik dacht aan de zesde ziekte of misschien een reactie op de zetpil die ik haar gegeven had in de hoop dat ze tijdens het slapen geen oorpijn meer had. Iemand ideeën of ervaring?</p>
<p style="text-align: left;">Groetjes</p>
<p style="text-align: left;"></p>
 
Ik kan uit eigen ervaring spreken qua allergische reacties op sommige antibiotica. Ik kreeg vaak dezelfde dag of een dag later al klachten, ook vaak met rode vlekken of hele stukken huid die enorm jeukten. Dus het zou evengoed een allergische reactie kunnen zijn, die 10 dagen vind ik een apart verhaal, maar dat is alleen gebaseerd op mijn eigen ervaringen.

Ik hoop dat je snel een oplossing hebt voor je kleine!
 
Dank je. Ik vond het eigenlijk ook een apart antwoord. Kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk is dat een overgevoeligheidreactie voor 10 dagen komt. Morgen bel ik maar opnieuw. En anders de kinderarts.
 
Terug
Bovenaan