allergische reactie huid peuter

Wie of wie kan me helpen. Mijn zoontje heeft sinds een paar dagen een allergische reactie op zijn huid er komen steeds nieuwe plekken maar gaan ook snel weer weg het jeukt heel erg. De huisarts gaf aan dat misschien met het wasmiddel te maken heeft maar het zit niet overal op zijn huis bij zijn gezicht ogen komt het en gaat het weer dan weer
Op zijn voet of been. Het is rood en opgehoopt wit bultje. Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen om na te gaan waarom hij dit heeft want het kan echt van alles zijn !
 
Begin met wassen met Neutral. En Als ik jou was zou ik de aankomende dagen stoppen met tarwe (brood), zuivel en suiker.
Dat langzaam opbouwen dus bijvoorbeeld de aankomende dagen wat meer (alternatieve) pasta, havermout, wat meer groente.
Dan kijken of het minder wordt. Zo ja, dan zit het in 1 van deze 3 dingen.
Je kan dan bijvoorbeeld na 3 dagen weer beginnen met brood.
Als het niet erger wordt zuivel en dan suiker.
En uiteindelijk ook weer wassen je oude wasmiddel.

? succes!
 
Een reactie op wasmiddel hoef je natuurlijk niet overal te zien. Maar als zijn gezichtje vooral onder zit, zou het misschien iets anders ook kunnen zijn. 
Inderdaad even een tijdje met Neutral wassen (en een scheutje natuurazijn als wasverzachter, ruik je niks van). Kijken of het dan weggaat.
En als dat niets doet, kun je terug naar de huisarts. 
Voedselallergieën uitsluiten is een heel karwei. Je moet dan eerst 4 weken alles weglaten wat verdacht is. Vervolgens 1 week een soort weer introduceren. Geen reactie, dan kun je de volgende weer introduceren, etc. 
 
Terug
Bovenaan