allergische reactie op aardbeien

Hallo

Mijn dochter van ruim acht maanden kreeg zaterdag en zondag in haar fruithapje (onder andere) aardbeien. Zondagmiddag zat ze onder de rode vlekken en bultjes. Maandag ook nog. Ze komen en gaan, maar verder kijkt ze er niet ziek van. Ze jeuken alleen.
Ze is wel verkouden en heeft wat verhoging maar ik denk dat dat niet met de aardbeien te maken heeft. Voedselallergie komt helaas in de familie voor.
Herkent iemand dit, of heeft iemand tips?

Thanks
Jeanette

Hoi Jeanette,

Aardbei is inderdaad een sterk allergene fruitsoort en daarom is het aan te raden om zeker tot de leeftijd van één jaar te wachten met het aanbieden daarvan. Ken je het allergievriendelijke introductieschema van kinderdiëtist Stefan Kleintjes al? Wellicht kun je daarmee uit de voeten: Stefan-Voedselintroductieschema.

Groetjes van Yvonne

hoihoi, mijn schoonmoeder krijgt ook last van aardbeien maar soms kan ze de verleiding niet aan  en koopt ze een doosje.

Om geen uitslag te krijgen van deze zomerkoninkjes spoelt zij ze af met warm/lauw water, tot op heden heeft ze geen last meer gehad van deze vruchten.

misschien het proberen waard.   liefs linda

hoihoi, mijn schoonmoeder krijgt ook last van aardbeien maar soms kan ze de verleiding niet aan  en koopt ze een doosje.

Om geen uitslag te krijgen van deze zomerkoninkjes spoelt zij ze af met warm/lauw water, tot op heden heeft ze geen last meer gehad van deze vruchten.

misschien het proberen waard.   liefs linda

Hoi, mijn neefje kreeg ook uitslag van aarbeien. Mijn schoonzus goot heel kort kokend water over de aardbeien (volgens mij kan het ook met gewoon heet kraanwater). Daarmee spoel je de haartjes van de aardbeien. Maar als je dochter zo heftig reageert, zou ik nog maar even wachten.

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan