allergische reactie

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

We zijn eergisteren wel even geschrokken, Isis had   'savonds haar papfles op (Nutrillon Goede Nacht) en lag op een kleed te spelen. Ik zag dat ze op haar beentje een bultje had, wat op een muggebult leek, daar dachten we in eerste instantie ook aan, ik ging haar verschonen en op de commode zag ik dat de bultjes in razend tempo toenamen over haar hele lichaam! Isis zelf leek er weinig last van te hebben, geen jeuk, niet huilen, geen koorts. We zijn toch naar huisartsenpost in z-huis gereden (telefonisch afspraak gemaakt) De bultjes trokken onderweg al weg. Duidelijk een allergische reactie ergens op.
We dachten eerst aan glutenallergie (eerste keer brood op), maar dat zou  andere symptomen moeten geven (maag/darm klachten) De arts kon het ook niet verklaren wat het precies was, haar longetjes waren zuiver en ze was allert.  
Wij denjen nu zelf dat het geen voedselallergie is, maar een allergische reactie op onze poes. Mijn man is allergisch voor katten, maar heeft er toch niet zoveel last van.  
Isis lag ook deels op vloerkleed, daar zitten tuurlijk ook veel kattenharen in, ook niest ze vrij veel (ook als ze niet verkouden is) en heeft soms waterige oogjes. Eczeem heeft ze op haar wangen (al een paar maanden)
Gisteren  en vandaag heeft ze gewoon weer brood op, nergens last van. Ook proberen we haar van het vloerkleed te houden (grote handdoeken  erover leggen als ze er op ligt)
Als het nu echt door de poes komt, moeten we een andere thuis gaan zoeken voor Tijgertje................
Heel verhaal, misschien hebben jullie ook ervaring met allergische reacties?

x Esther    

Oh wat vervelend zeg als het echt door de poes komt!!
Onze Teun had vorige week ook allemaal rode bultjes,hele kleine.
Hij had aardbeien gehad (vandaag weer dus nu even testen)
Op het kvd heerst nu de 5-de ziekte dat zijn ook hele kleine rode bultjes en gaat vaak gepaard met verkoudheid. (misschien de rode ogen en snotneusje??)
Het kunnen ook warmtebultjes zijn.
Maar als ik heel eerlijk ben klinkt het hetzelfde als mijn reactie op pollen etc.
Ik hoop voor je dat het iets anders is!
Laat je nog weten hoe het afloopt?
Succes!

Groetjes Mikkie.

Wat ook belangrijk is, mocht het toch door tijgetje komen, is om haar kamertje poes-vrij te houden, zeg maar.
Zo kan haar lichaampje tot rust komen tijdens haar slaap en weer nieuwe energie opdoen.
Ik hoop voor je dat het niet door je poes komt, het kan idd ook vele andere oorzaken hebben.
Sil

Terug
Bovenaan