allerlaatste voeding bv

Ik heb de boel nu afgebouwd, maar ik vraag me af wanneer je echt de allerlaatste voeding moet doen.
Ik heb nu al drie dagen geen (borst)voeding gegeven, maar ik voel wel dat er nog melk in zit. Het doet geen pijn ofzo. Moet ik het gewoon laten zitten en verdwijnt de melk vanzelf, of moet ik nog een laatste keer voeden of kolven? Maar dan ben ik bang dat m'n borsten denken: "Hé, er wordt weer gedronken, we gaan weer aan het werk!". Maar ik weet ook niet of ik het nu zo kan laten (zolang het geen zeer doet natuurlijk).
Liefs Nelleke

Hai Nelleke,

De melk die in je borsten zit, wordt weer opgenomen door je lichaam. Maar als je echt pijnlijke stuwing krijgt of harde plekken voelt, zal je wel even moeten kolven of voeden. Je hoeft dan alleen te legen totdat de spanning eraf is.

Als je ze niet helemaal leegkolft of voedt, zal je lichaam niet gelijk denken dat er bijgemaakt moet worden... je zult merken dat er steeds langere periodes tussen de voedingen/kolfmomenten zal komen. Zo bouw je rustig af.

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere (borstvoedende) ouders doe ik op http://www.borstvoeden.net

Terug
Bovenaan