alles boos op de grond gooien

mijn zoontje is nu bijna 16 maanden en gooit geregeld alles op de grond.
Vooral als ie boos is moet alles op de grond.
Al menig beker of bordje met brood is op de grond gevallen en het geeft heel wat troep kun je je waarschijnlijk voorstellen.
Soms wil ie mij wat duidelijk maken, maar praten doet ie nog niet echt natuurlijk,  dus geeft het weleens communicatie problemen natuurlijk en dat levert erg boze buien op.
Dan denk ik dat hij wil drinken, breng ik de beker naar zijn mond en nee hoor meneer wilde iets anders dus slaat ie de beker uit mijn handen.
Ook als hij lekker aan het spelen is, gooit ie alles op de grond en dan vervolgens boos omdat hij er niet meer bij kan.
wie weet wat ik er mee kan, is dit een fase, gaat het weer over (zal toch wel?)
maar wie heeft advies
groeten Martine
 
hi,

ja lastige leeftijd om goed te kunnen communiceren.
maar wel een goede leeftijd om te zeggen dat hij dingen niet op de grond  mag gooien!

maar wordt hij dan ineens zo boos?
of is er een aanleiding voor?

ze begrijpen al heel veel op deze leftijd(al denk je vaak van niet)
je kan het hem vragen wil je drinken/eten/slapen.
mijn dochter is 14 mnd en ze antwoord door ja te zeggen of (grommend) nee te zeggen.
zij gooit ook soms iets op de grond maar ik zet haar dan appart(even weg bij mij)
en daarna proberen we het op nieuw.
soms komen we er niet uit en is ze het al weer vergeten, maar vaak komen we er wel uit!
succes
 
Hoi hoi,

We hebben sinds kort een strafstip geintroduceerd.
Soms gooit hij dingen boos op de grond, en andere keren gaat hij enorm gillen.
Niet altijd kunnen we erachter komen waarom?
Dan een waarschuwing en even op de stip. Meestal helpt het en dan weet je dat hij het doet om "dwars "te zijn. Als het daarna doorgaat is er meestal iets anders, wil hij knuffelen of gewoon samen spelen. Vaak zijn 5 minuten genoeg voor een heel lang zonnig humeur......

Succes met het servies!

Groetjes Bertine
 
hallo,

wat heerlijk om te lezen dat niet alleen mijn kindje zo'n driftkikker is, hahahaha!!!
ook mijn zoontje van bijna 16 maanden, gooit sinds een week of 2 met alles, hij doet dit vooral wanneer hij zijn zin niet krijgt of als iets niet lukt,
Wat bij mij heel goed werkt, is de techniek van de nanny (van eerste hulp bij opvoeden van tv) ik geef hem eerst een waarschuwing, waarbij ik heel netjes door me knieen zak om op zijn niveau te zitten, en vertel hem waarom het niet mag en dat als hij het nog een keer doet, hij naar de gang moet! over het algemeen blijft het bij die ene keer, en speelt hij weer lief verder, en soms moet hij dus wel naar de gang voor 5 minuten, en wanneer de 5 minuten om zijn, vertel ik hem nog een x waarom hij niet mag gooien, en daarna knuffelen we altijd even, en over het algemeen houdt ie zich dan wel weer een poos koest, hihih
hoop dat je er wat aan hebt, succes

groetje bianca
 
mijn mannetje is inmiddels al weer 17 maanden maarde dwarse buien zijn er nog steeds.
Hij heeft soms iets in zijn hoofd en als dat niet mag of lukt wordt ie erg boos.
Ook 's avonds als ie zijn eten voor zijn neus krijgt, wordt ie soms erg boos, volgens mij is dat dan omdat het nog warm is en hij boos is dat ie nog niet kan eten.
Soms is het ook zo dat er van alles op tafel staat en hij ietes wil hebben en als ik dan niet weet wat wordt ie erg boos en gooit ie soms gewoon zijn bord op de grond.
Maar ik ben begonnen met babygebaren en ik heb het idee dat ie dat op zijn minst leuk vindt, hij wil zo graag communiceren, hij babbelt ook de hele dag door, dus ik denk dat we er wel komen hoor, het mannetje heeft gewoon een pittig karakter.
bedankt voor de reacties tot dusver, groetjes Martine
 
Terug
Bovenaan