alles eten behalve de FLES!

Hallo moeders,

Onze zoon is inmiddels alweer bijna 7 maanden. hij krijgt al vanalles te eten, en eet dit ook met veel smaak op. (groentenhapjes, fruithap, danoontje, liga e.d) de laatste 4 dagen weigert hij de melk uit de fles te drinken. de diksap drinkt hij prima uit de fles dus daar ligt het niet aan.
Ik heb al geprovbeerd de melk als pap te geven met een lepeltje, maar dit heeft de slimmerd ook door!.
herkennen jullie deze fase? alles behalve de melk.
mist hij nu niet te veel bouw en voedingsstoffen of krijgt hij ook nog wel genoeg binnen met de andere dingentjes?
verder een blije baby, plast goede luiers en poept als de beste!
 
Hoi,

Ja ik herken het helemaal. Sinds Kai ( bijna 7,5 mnd) fruit en groentehapjes krijgt wil hij zijn fles bijna niet meer. Was al vrij snel over naar 3 flessen maar daar laat hij ook nog 60-80 van staan. Soms zelfs wel 100ml.
Pap van de lepel wil hij ook niet. Ik geef hem nu af en toe maar een aantal slokjes melk uit een gewone plastic beker. Na een paar slokjes heeft hij daar ook genoeg van.
Diksap daar drinkt hij ook bijna niks van.

Sinds een paar dagen eet hij ook slechter zijn fruit en groente dus daar maak ik me ook wel zorgen om. Ik geef hem nu wel extra vitamine druppels want hij drinkt minder dan 500ml melk per dag.

Gr. Kim
 
Bij ons is het ook niet gemakkelijk om 500ml naar binnen te krijgen. Sven vind de andere dingen die hij krijgt veel lekkerder. Hij drinkt daarnaast ook nog eens heel weinig ander drinken. Ik heb dan ook niet echt een bruikbare tip.

Groetjes Renate
 
Hallo allemaal,
Mijn dochtertje wilde ook geen flesjes meer en komt maar aan de 300 cc melk. Echter toen ik dit aan de kinderarts zei, zei hij dat je de danoontjes en  de yoghurt en andere zuivel ook mee moet tellen. Over het algemeen kom je dan wel aan 450 a 500 cc. En dan krijgen ze genoeg voedingsstoffen binnen. Als ze echt honger hebben geven ze het wel aan, zei hij.
Succes er mee.
 
Hoi,

Ik heb een tijd geleden hetzelfde meegemaakt met mijn zoontje. Toen hij een maand of 5 was, begon hij ineens systematisch zijn melk te weigeren. Al de rest at hij wel goed, ook sap uit een flesje. En melk als een papje wilde hij ook niet. Zelfde situatie als jij dus. Ik denk dat ik echt wel alles geprobeerd heb, dus misschien een lijstje daarvan.
- Probeer eens een ander merk melk. Volgens mijn cb zouden ze zo rond een half jaar wel de smaak van dat ene merk moe kunnen worden, en dan gaat het beter als je eens een ander merk probeert.
- Er zijn voor kindjes vanaf 6 maanden ook kleine pakjes chocolademelk, vanillemelk en melk met koekjesmeel op de markt. Misschien dat je zoontje die wel lust? Het zijn kartonnetjes van 200ml, per 2 verpakt van het merk Blédina, Bledilac heten die pakjes.
- Je kan het eens proberen met een (al dan niet tuit-) bekertje. Nieuw en spannend, en misschien dus voor jouw kleintje wel de oplossing.
- Of met een rietje?
- En anders eens zelf laten de fles vasthouden, misschien vindt hij dat wel leuk.
- Misschien kan je eens de fles op een andere temperatuur proberen te geven? Warm, koud, lauwwarm, lauw-koud...
- Als hij echt helemaal niks van melk meer wil: probeer wat melk door zijn groentenpapje te doen. Het is dan misschien maar 20ml, maar dàt heeft hij dan toch gehad.
- Er bestaan ook potjes pudding op basis van opvolgmelk voor die kleintjes, onder andere van Hipp en Nestle. Van die van Hipp weet ik dat het glazen potjes zijn (chocolade en vanille) van 200g, waarin 110ml opvolgmelk verwerkt zit. Ze heten 'Goedenacht' of zo.
- Nestle heeft ook yoghurt op de markt speciaal voor baby's in de smaken aardbei en banaan. Misschien is gewone yoghurt net zo goed, maar als je dat nog wat vroeg vindt...
- En inderdaad, de danoontjes, kwark, platte kaas...
- Vergis ik me als ik zeg dat je kindje bijna oud genoeg is voor brood? In dat geval is smeerkaas al een stukje van de oplossing misschien.

Ik kan nu zo gauw niks meer bedenken, maar er zijn massa's dingen die je kan proberen. Ik weet hoe vervelend het is als je kindje geen melk meer wil, maar als het écht niet lukt kan je je er alleen maar bij neerleggen. Mijn zoontje is nu 2 jaar en drinkt nog steeds geen melk meer. Ik denk dat we alle redelijke voorstellen wel hebben geprobeerd, tot gewone melk en karnemelk toe, maar niks hielp. Ik ben toen begonnen met hem elke keer als hij honger had, eerst de fles aan te bieden. Meestal hoefde hij ze niet hoor, en wachtte hij gewoon tot hij wél groenten of fruit kreeg, maar soms nam hij ook wel eerst een slokje of 2. Ik hoef je zeker niet te vertellen dat ik echt wanhopig was?  

Melk is belangrijk, en het beste is natuurlijk als je zoontje er toch elke dag ongeveer 500ml van binnenkrijgt. Maar als hij dat niet wil, kan je daar weinig aan veranderen. Blijven aanbieden, en zoveel mogelijk andere zuivelprodukten die hij (misschien) wel eet ook geven. Veel sterkte, en probeer je er niet te druk over te maken. Ook met minder melk zal hij wel groot worden!

Groetjes,
Marian
 
Hallo,

Ons zoontje wilde ook al een hele tijd geen melk meer drinken uit de fles en wel andere dingen. Nu hoeft het niet meer perse, maar hij vindt de melk zoals ik die nu maak erg lekker.
Gewoon iedere keer pap (bambix) erin doen. Die heb je ook met appel/honing enzo.
Mijn zoontje drinkt nu gewone melk met bambix. Dat vindt hij alleen lekker met een heel heel klein scheutje roosvicee erin. Om het toch een beetje zoeter te maken.
Zo drinkt hij iedere ochtend een grote fles leeg. En liefst 's avonds ook nog een.
Misschien een idee??

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan