Alles eten wat los en vast zit

Tja, dat is natuurlijk een beetje overdreven misschien. Maar sinds een paar dagen heb ik echt zo'n trek! Maakt eigenlijk niet uit wat, maar vooral zoetigheid doet het goed. Eerder had ik daar toch niet echt last van. Nu probeer ik natuurlijk niet teveel te snoepen (zwangerschapskilo's zijn prima, maar wil geen tientonner worden van chocola) en snoep te verruilen voor appels etc. Maar wat doe ik in hemelsnaam om de honger een beetje te stillen?

Ik zag in de voorstelronde dat er nog iemand was die hier last van heeft. Ben ik niet de enige zwangere veelvraat

Hoi Weekee,

Ik heb er ook last van sinds 2 weken, hongerrrrrrr! Savonds moet ik ook echt wat nemen. En ik probeer niet zo veel te snoepen maar ik heb echt trek in chocola en andere zoetigheid. Maar ook in hartig hoor, vooral hotdogs en broodjes hamburger, echt de vette dingen pfff. Niet goed en ik probeer het echt te beperken. Ik eet veel fruit en gewoon verder gezond. Maar ik heb buiten de maaltijden om ook echt vaak een honger gevoel. Mn maag gaat dan echt zeuren haha...nah ja...fruitschaal goed gevuld houden he

Groetjes Petra

Ik merk inderdaad ook dat ik meer trek heb dan anders.
Neem een extra boterham mee naar het werk, en heb pakken met
meergranen ontbijtbisquits gehaald. (ook goed voor de stoelgang)
Daarnaast genoeg water drinken en fruit eten.
Door kleinere porties te eten probeer ik de caloriën te beperken,
en met suiker ben ik ook voorzichtig ivm eventuele zwangerschapssuiker.
Kan me alleen af en toe moeilijk beheersen als ik erg moe  ben om te gaan koken,
en dan wordt het toch snel afhaaleten.
Door een hardnekkige verkoudheid heb ik bijna drie weken elke nacht meer liggen hoesten dan slapen dus heb ook al even niet gesport.
Moet zeggen dat ik qua gewicht nog niet veel ben aangekomen, en ook mijn omvang
niet super veel.

Ik had hier vooral de eerste weken veel last van, de chocolade was niet aan te slepen . 's avonds weinig zin idd om te koken, dus snel gebakken aardappeltjes, friet, pizza en dat soort dingen, nu is mijn man helemaal in de wolken omdat we meer friet eten in een maand dan normaal in een jaar en hij gek is op friet. Of dat dit door het zout komt ofzo ik heb geen idee, maar het smaakt me zo goed!!!!
Ik ben nu bijna 13 weken en ben iets meer dan een kilo aangekomen, nu wordt het hongergevoel (wat ik eerst de hele dag had) al wat minder.
Ik drink vooral veel sapjes en spa en fruit, neem een appel en 's middags rond 4 uur een cup a soup (lekker hartig en voorkomt het in de koelkast duiken voor het eten bij mij!) Ben gek op kaas en snijd elke avond blokjes mmm maar zet ik er ook een bakje komkommer bij!!! Vind het wel vreemd dat ik geen zin heb om te koken, heb ook echt geen inspiratie, dat terwijl ik het voor mijn zwangerschap heerlijk vond om van alles uit te proberen, hoop dat dit snel veranderd haha, want wil ook geen tonnetje worden van al die gebakken aardappeltjes en frietjes en oh ja ijsjes mmmm

Liefs Daan

Haha, wat zijn we ook lekkere smullers he.

Ja ijsjes, dat heb ik dus ook hoor. Met dit weer is dat ook erg lekker (tenminste hier in het Noorden is het bloedjeheet op het moment).

Helaas is mijn man niet zo'n patat eter...of misschien beter gezegd, maar goed dat hij dat niet is. Als het aan mij lag dan at ik elke dag patat, pizza of aardappelschijfjes. Niet goed natuurlijk en zou ik ook nooit doen, omdat je nu gewoon veel bewuster bezig bent met je voeding. maar toch.

Ik vind je tip van de komkommer naast de kaas een hele goede. Thanks

En tja, ik vrees dat ik vanavond toch ECHT niet wil koken... misschien pizza? Om het af te leren

Ha Weekee,

Jij zit daar in het bloedhete noorden (waarschijnlijk aan een ijsje ), maar hier in het zuiden is het niet zo lekker.......
Vanavond is mijn mannetje niet thuis voor het eten, heb salade in huis gehaald, maar heb nu al trek in vette hap haha.
Ik gebruik nu ook al het excuus als ik iets `ongezonds`eet dat de Baby dat vast erg lekker vind haha
maar ik heb nu een zak m&m ´s naast me staan hier en heb er (vandaag) nog geen gepakt!!!

liefs Daan

Hoi Daan,

ja ik las en hoorde al dat het in het zuiden niet zo lekker was. Het begint hier ook wat bedrukt te worden...dus buitje vanavond??

En dat doe ik je niet na hoor! Een zak M&M's die in de buurt ligt ongeopend te laten. Dat doe je heel goed.

Nou mijn pizza is ook niet gelukt. We gingen nog even naar mijn schoonouders en die waren bijna klaar met koken en vroegen ons dus mee te eten. Aardappeltjes vlees en groente  Niet zo lekker als pizza natuurlijk. Maar voor mij en het hummeltje wel even iets beter.

Terug
Bovenaan