alles gaat goed maar wat moeilijk om te geloven......

Hoi allemaal,

Ik heb zoveel moeite om echt te beseffen dat ik zwanger blijf en dat het goed gaat.
Zal voor veel van jullie raar klinken maar mijn man en ik hebben al 3x pech gehad.
(Zo zie ik het maar)
Maar dat maakt het nu echt wel moeilijker om te genieten....
Ik wil zo graag op die wolk weer zitten maar ik kom er niet opgeklommen.
Elke keer na een echo heb ik het een klein weekje en daarna kost het weer veel moeite om te geloven.
Hoop dat ik de kleine over een paar weekjes wat duidelijker voel dan ben je er misschien meer van bewust.
Wie herkent dit?
Ik ben heel blij met mijn kleine mannetje in de buik wil me ook zo vrolijk voelen....

Liefs Pupke

Hoi Pupke,

Dat aan een stuk door bang blijven, dat de zwangerschap niet goed blijft, begrijp ik wel. En het zou inderdaad fijn zijn om het kindje wat duidelijker te voelen. Ik heb zelfs eraan gedacht om zo'n hartmeterding te huren, maar ik krijg om de 2-3 weken een controle en volgende week maandag de ruim 20 weken echo. Het is mijn eerste zwangerschap, dus dan is het blijkbaar ook moeilijker om echt te weten, wanneer het beweegt. En soms denk ik dat het allemaal een droom is geweest. Gelukkig heb ik een dikke buik die het wel bevestigd.
Maar elke keer haal ik ook teveel in mijn hoofd wat er allemaal nog mis zou kunnen gaan. En ik ben meestal na een consult heel vrolijk en daarna lijkt het alsof ik me de tijd doorsleep naar de volgende. Tel dus ook de dagen. Maar andere vriendinnen die wel een "normale" zwangerschap hadden, zeggen dat ze ook niets van een roze wolk gemerkt hebben.
Gelukkig heb ik wel afentoe heel goede dagen, zoals dit weekend dat we een kinderwagen combi hebben gehaald en de box van mijn broer zijn kinderen in de woonkamer staat. En lekker alles in de woonkamer (wel in de weg dus, maarja) even laten staan, zodat ik een beetje kan dromen om begin augustus zelf eindelijk een kindje in mijn armen te hebben. Het zal ook allemaal goed gaan hopen we, maar de negen maanden zijn langer dan ik ooit gedacht had.

Groeten van Yvanka

Ik ben ook zwanger van de 1e en bij ons was het eigenlijk meteen raak.. Dus mag eigenlijk niet klagen.
Ik ben tot 17 weken echt heeeeel beroed geweest met gevolg dat ik zelfs niet meer kon werken. Stom klinkt het, maar (zoals als ze op sommige site ook zeggen) Ik dacht steeds zolang ik misselijk ben, overgeef en zo heftig reageer op "mijn zwangerschap" dan moet er toch echt een klein mensje in me groeien. Waarom anders zijn me hormonen zo van slag. dit was ook een soort van "steunpunt". Als ik me realiseerde waarom ik zo beroerd was, maakte dat weer veel goed. Toch idd 1 week na een echo dacht ik weer. tja wie zegt dat alles (nog) goed zit...
Inmiddels ben ik bijna 2 weken van me beroerde buien af.. Nu nog meer wordt ik af en toe gek van me zelf. elk pijntje en of krampje sta ik stil en gaat er van alles door me hoofd. Toch denk ik wel dat ik de kleine zo nu en dan al een beetje voel... Dat geeft me gelukkig ook wel weer wat zekerheid... Owh nog 1,5 wk en dan hebben we de 20 wk echo. en hopelijk worden de bewegingen snel krachtiger!!!
En dat ik maar snel gewoon lekker wat meer kan genieten van me zwangerschap.. En dat geldt natuurlijk ook voor jullie allemaal;)!!!

Liefs Fem

He pupke en kleine pupie.
even op bezoek hier. Ik loop een aantal weken op je achter, maar begrijp wat je bedoelt. Wij hebben niet zoveel pech gehad als jullie, maar ik ben ook even gerustgesteld en dan vraag ik me ook af bij elk pijntje of het wel goed zit. Ik voel natuurlijk nog niets ben nu 14 weken. Maar lieve pupke, die kleine zit er echt. En die gaat niet meer weg. geniet van de momenten dat je hem voelt. Pupke het komt echt goed.

liefs nath

Hoi Meis,

Ik ben van het februari forum, en ik heb nu sinds seen maandje een schat van een zoontje.
Ik was ook zo bang toen ik zwanger was en zou het liefst elke dag de vk gebeld hebben om te vragen of ik het hartje mocht komen luisteren.

Wat mij enorm heeft geholpen is dat ik een echo heb gekopieerd en deze ingelijst op het raamkozijn heb gezet. Telkens als ik weer zon bui kreeg ging ik even op de bank hangen en keek ik naar de echo om vervolgens lekker in mezelf te gaan zitten fantaseren hoe het zou zijn als ons manneke strax in mijn armen ligt. Het klinkt misschien heel raar maar het heeft mij echt geholpen............

Succes

lieve pupke,

ik kan alle angsten wel begrijpen ja, ik heb ze zelf ook. bij ons is het dan 1 keer misgegaan maar ja toen waren we al wel zes jaar bezig en als het dan eindelijk zover is en het gaat mis blijf het je toch achtervolgen...

bij de eerste had ik ook al die angsten en het lijkt wel of het nu met de tweede nog erger is!! om gek van te worden!!!!!

net wat je zegt als je weer geweest ben gaat 't wel maar ja daarna duurt het weer zolang hé, ik heb die kleine vorige week wel een paar keer gevoeld maar deze week eigenlijk nog niet of ik heb het niet door gehad! maar ja weer iets om je zorgen over te maken.. en ik moet nog een week wachten ook voor ik weer op controle gaat..

ik heb ook zoiets van ga ik het maar meer voelen misschien stelt dat gerust..

ik wens je veel sterkte meer weet ik ook niet te zeggen, het blijft moeilijk totdat hij er is denk ik..

xx peetskie

lieve pupke,

ik kan alle angsten wel begrijpen ja, ik heb ze zelf ook. bij ons is het dan 1 keer misgegaan maar ja toen waren we al wel zes jaar bezig en als het dan eindelijk zover is en het gaat mis blijf het je toch achtervolgen...

bij de eerste had ik ook al die angsten en het lijkt wel of het nu met de tweede nog erger is!! om gek van te worden!!!!!

net wat je zegt als je weer geweest ben gaat 't wel maar ja daarna duurt het weer zolang hé, ik heb die kleine vorige week wel een paar keer gevoeld maar deze week eigenlijk nog niet of ik heb het niet door gehad! maar ja weer iets om je zorgen over te maken.. en ik moet nog een week wachten ook voor ik weer op controle gaat..

ik heb ook zoiets van ga ik het maar meer voelen misschien stelt dat gerust..

ik wens je veel sterkte meer weet ik ook niet te zeggen, het blijft moeilijk totdat hij er is denk ik..

xx peetskie

Lieve meiden,

Dankjewel voor de lieve reacties voel je je minder alleen.
Ik heb mijn kleine uk gisteravond weer gezien en wat een opluchting weer dat hij het zo naar zijn zin heeft!
Ik hoop dat jullie allemaal lekker blijven genieten!

Liefs Pupke

Terug
Bovenaan