alles geprobeerd!

help! Ik heb alles geprobeerd maar hij wil weer niet slapen. Ritme= eten 1uurtje op 2uurjtes slapen. het is al verstoord als hij 1,5uur op is geweest dus daar houd ik rekening mee!
Als hij in zn bedje ligt te huilen denk ik altijd oh hij wil nog eten! (wie herkend deze onzekerheid) Dan geef ik hem nog 80cc ofzoiets. Dan ligt hij rustig en begint na 10min weer te huilen. Mensen zeggen echt allemaal, oh laat dat jochie toch even. Maar ik weet uit ervaring dat eenmaal huilen alleen nog overgaat tot brullen! Ik kan het niet aanhoren en ga er toch weer heen! Dan schommel ik wat en zing een beetje, dan is ie stil! Neerleggen ho maar! Help, wat moet ik doen? Wie herkend dit? Hij is een buikslaper en als ik hem zn speen geef dan gaat hij zijn hoofdje optillen en laat de speen weer uitvallen en gaat er vervolgens met zn wang inliggen, dus weer brullen. Zo klungel ik wat aan, uiteindelijk slaapt hij dan en ben ik er ook aan toe! Doodvermoeiend! Deze week loopt mijn verlof af, nou ik ben blij dat ik nog ff geen nieuwe baan heb voor erna! Dit is genoeg. Ik ben een mama van 20 en woon bij mijn moeder omdat ze ernstig ziek is. Ik zorg dus voor haar en voor mijn kleintje! Mijn man komt s'avonds thuis en neemt het dan even op zich, gelukkig! Ik kan dan niet meer!
Ik hoop op opbeurende reacties, zit er gewoon evenn doorheen. Dat kennen vast alle mama's hier!
(en genieten doe ik ook!)
groetjes mama van Pip
 
Hoi mama van Pip,

Hoe oud is je Pip ? Als baby's ouder worden slapen ze niet meer zoveel. Misschien wil hij spelen. Huilt hij als hij wakker is ?

Helpt het als je hem gewoon wat troost als hij begint te huilen ? Niet uithalen, maar gewoon zijn buikje strelen en een speentje geven.

Ik weet het ook niet zo goed, kan maar wat dingen opnoemen.
Het is wel zo, als je zelf onrustig bent dan voelt je baby dat en nemen ze dat over.
Misschien moet je eens iemand anders voor je moeder en Pip laten zorgen en er eventjes tussenuit gaan.
Het is belangrijk dat Pip een ontspannen mama bij hem heeft.

Heel veel sterkte en succes,

Groetjes Griet
 
Misschien kun je proberen om hem wat meer bij je te houden, al weet ik dat dat niet altijd meevalt. Ik heb zelf al heel veel dingen met 1 hand leren doen, doordat die van ons ook niet alleen in haar bedje wilde slapen of in haar box wilde liggen. Sommige baby's hebben nou eenmaal veel nabijheid nodig. Het wordt vanzelf minder, die van ons kan ik nu al wel eventjes alleen laten liggen, gaat echt steeds een stukje beter ! Zelf vind ik het beter om met je rustige baby rond te lopen dan dat je gek wordt van het gekrijs, dat is inderdaad slopend. Niets van aantrekken als mensen zeggen dat je ze niet te veel op moet pakken, je jochie is nog zo klein ......
 
Ik herken het ook hoor. OOk ik haal hem soms eruit als hij huilt en geef hem nog drinken. Verder merk ik dat dan vaak toch nog een boertje dwars zit (als zijn broek schoon is, hij heeft gegeten, hij toch moe is). En inderdaad, misschien wil hij gewoon spelen. Ik leg hem altijd bij het eerste teken van moeheid in bed, dwz geeuwen, in oogjes wrijven, langzaam knipperen. Probeer dat eens te observeren. Eerlijk gezegd denk ik dat het heel lastrig is om een dergelijk schema ana te gaan passen aan zijn leeftijd. Het is handiger als je het aan andere kenmerken ziet want hij kan de ene dag moeier zijn dan de andere. Kijk ook naar hoe hij huilt. Veel baby's huilen zichzelf in slaap. De mijne ook. Meer een rustig meh-meh-meh. Bij echt krijsen is er meestal iets maar na meh-meh-meh gaat hij gewoon slapen!
succes ermee, en echt, alloe baby's huilen hoor.
 
Terug
Bovenaan