alles goed op papier... testament/samenlevingscontract/.../ ???

A

Anoniem

Guest
Hoe hebben jullie het allemaal geregeld?
De niet-getrouwden onder ons dan?
Degene die hier al wat langer zitten weten van mij dat ik niet getrouwd ben.. en ook voorlopig nog niet ga doen! Maar we willen natuurlijk alles wel goed geregeld hebben, ZEKER met een kind....
Hoe hebben jullie het? Ik ben wel benieuwd...

Soms heb ik van die spookscenario's in mn hoofd dat één van ons iets overkomt, of nog erger: beide .. en dan blijft de kleine alleen achter... HELP!!!
Hebben jullie ook iemand als voogd bijv. aangewezen???

We gaan in elk geval geregistreerd partnerschap aan.
Dit kun je dan later omzetten in een huwelijk, maar trouwen komt op dit moment (nog) even niet uit... dus dan is dit ideaal.
Maar dan nog: je kan een testament erin opnemen, voogdij, etc. etc.
Het duizelt me soms aan de mogelijkheden....
Ben nieuwsgierig naar jullie situatie als jullie dit willen delen met me....

Hey,

Wij hebben nu gelukkig alles goed geregeld.
Voordat Birgit er was hadden we al een samenlevingsovereenkomst. Nu hebben we een paar maanden geleden allebei een testament laten opmaken, zodat alles ook voor Birgit goed geregeld is. En idd daar staat een voogd in, maar het gaat echt veel dieper dan alleen dat, er staan dingen in omschreven waar ik in eerste instantie niet aan dacht.

Ik vond he echt heel belangrijk om t goe dte regelen, naja eigenlijk dom als je het niet doen, want ja je hoopt t niet maar stel dat er iets gebeurd... dan gebeuren er misschien dingen waar jij absoluut niet achter stond!

In mijn geval zeker, want het huis staat op mijn naam, en als ik zou omkomen zou het dus niet naar mijn vriend gaan, nu dus wel, maar ik heb er dus OOK in gezet dat ik eerst ga en daarna hij (bah moet er niet aan denken!) het na hem wel naar mijn familie gaat en niet allemaal naar zijn familie.. en zo staan er nog veel meer dingen in..

denk  er goed over na en kaat je goed informeren!!
Evelien  

Hoi Happy,

Toen ik met Richard ben gaan samenwonen hebben wij alles geregeld bij de notaris. Samenlevingscontract, testament alles.
Toen wij gingen trouwen zijn we nog eens gegaan aangezien wij op huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd.
Ons testament moeten we nog wel aan laten passen maar aangezien dat niet goedkoop is (nu snap ik waarom de notarissen in dikke auto's rijden en grote huizen hebben!) zit dat er even niet in.
Wij zijn er nog niet over uit wie voor Sven gaat zorgen als er iets met ons zou gebeuren. Daar moeten we nog eens goed voor gaan zitten.
Ik zou het wel allemaal goed op papier laten zetten want je weet maar nooit. Maak anders een afspraak met een notaris, die kan je goed voorlichten over wat te doen.

Succes!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan