alles in de mond stoppen!!!

Hoi mama's

Ik reageerde net op het topic van daniels mom over verlatingsangst en daar heeft de jongste gelukkig geen last van, maar hij stopt wel alles in zijn mond!
- elke kruimel vind hij ( zelfs als ik net heb gezogen/gedweild!)
- een duploblokje helemaal erin, mag mama er hem weer uithalen!
- hij pakt alle snoeren, trek ik dus maar elke keer uit/ probeer ze te verstoppen!
- probeerd het ook allemaal op te eten planten/schoenen
- eet heel zijn bed op, stukken hout missen uit de ledikant (hoef ik niet voor een evt    4e te gebruiken vrees ik)
- zijn sjaal probeerd hij op te eten ( zal hij toch 1 ommoeten ben ik bang!)
- de gordels van waar hij in vast zit

En ga maar door: heeft iemand daar toevallig iets voor bedacht??
Tips zijn meer dan welkom..haha

Gr MJ

Sorry, geen tip voor je, maar wel heeeel herkenbaar! (op ledikant opeten na :) wel inventief van je kindje :) )

Maar hier gaat ook ALLES de mond in. Favoriete spelletje is een doos met blokjes allemaal 1 voor 1 eruit halen, in de mond en dan neerleggen. En het zijn er wel zo'n 50... En dat meerdere keren per dag.

En op de creche, eerst het brood proberen te stelen van andere bordjes af (ze had zelfs opeens de complete boterham met pindakaas van de leidster afgepakt en verorbert) en na de lunch onder de tafel alle kruimeltjes van de vloer opeten... :-( Ben ik wat minder blij mee.

En dan ben je 1 jaar...

Geen idee wat je eraan kan doen, ben ook benieuwd of iemand nog een tip heeft!

hier ook heeel herkenbaar en helaas geen tips.
Daniel stopt sinds hij kan kruipen/tijgeren alles in zijn mondje. Als hij heeft gegeten ligt er het nodige op de grond, als hij dan vervolgens weer op de grond aan het spelen is, gaat hij doelgericht zoeken naar kruimeltjes.
Hij stopt ook blokjes enzo in zijn mond, maar laatst ben ik toch geschrokken. We waren met de houten blokken aan het spelen en een van mijn oppaskindjes(9 mnd) stopt eerst een vierkant blokje helemaal in zijn mond. Die haal ik eruit en vervolgens stopt hij zo'n cilindervormig blokje in zijn mond, overdwars nog wel. Nou gelukkig kon ik het eruit halen, maar ik heb wel gelijk de houten blokken opgeruimd en ander speelgoed gepakt.
Daniel had zelfs een keer een schroefje in zijn mond. Gelukkig laat hij iets wat niet eetbaar is, makkelijk uit zijn mondje halen :)
Maar net zoals de verlatingsangst is ook dit een fase. toch??? :)

Groetjes, Yvette

Ik ben zo "blij" dat ik jullie verhalen herken!

Sam (20 nov. 1 geworden) heeft hele stukken van zijn box en ledikant opgegeten en ik dacht echt dat dit niet normaal was.
Het bed ziet er niet meer uit en het uitgekauwde stuk op de box eet hij steeds verder op.

Schoenen zijn bij hem niet veilig..ook niet als ze nog om je voeten zitten en karton, papier, folders, boekjes....ik word er gek van!

Helaas heb ik geen wondertip maar ik probeer altijd naar hem toe te gaan, uit zijn mond te halen en dan zeggen op strengere toon: Niet in de mond!!
meestal als ik hem al aanstalten zie maken om iets in zn mond te doen roep ik dat en dan kijkt ie heel beteuterd maar doet hij het niet in zijn mond.
Natuurlijk heeft hij er dus ook weleens maling aan maar meestal snapt hij echt wel wat ik bedoel.
Net toevallig nog met reclamefolders en hij luisterde perfect..tot ik even naar de keuken liep en hij kans zag het TOCH te doen..

Hoop dat het een fase is hoor want dit is niet alleen frustrerend ivm waarschuwen,..het kan ook nog eens gevaarlijk zijn want Sam heeft soms echt vliegensvlug iets te pakken waarvan ik denk: hoe kom je eraan en hoe heb je dat zo snel gepakt?

Heel veel succes dan maar en hopen voor ons dat we er snel vanaf zijn hihi

Groetjes Angela

Hoi,,

Bedankt voor jullie reacties..helaas geen gouden tip..hihi.. misschien komt die nog!?
Angela: ik heb ook gedacht..wat is dit..het lijkt wel een hond met een bot!!
idd, schoenen ook nog een favoriet..
Heb geen planten meer op de vloer staan, ziet niet echt mooi uit al die grote planten op de eettafel!! hihi
Heb gelukkig nog een eettafel in de keuken anders moesten we het elke keer omzetten..

Hoop idd dat het snel voorbij is!

Gr MJ

hahaha ja het heeft wel iets weg van een hond met een bot ja haha!
Het is soms echt onvoorstelbaar wat ze proberen op te eten he?

mijn eerste planning was altijd om de box en t ledikant te bewaren voor de 2e maar ik ben nu echt gedwongen die dingen weg te gooien want het ziet er niet meer uit voor hergebruik.

Weet je wat ie trouwens ook op eet?? De stickers van de speelgoedapparaten..zitten soms stickers opm van fisher price enzo maar die leven niet erg lang bij Sam haha!
Op zijn verjaardag had ie meer oog voor het "lekkere" cadeaupapier dan voor de cadeau's! En hij kroop op de grond langs alle visite om aan de schoenen te likken haha!
Ik ben blij dat hij niet de enige is hoor..ik ging me bijna zorgen maken want iedereen die de happen uit de box enzo ziet staat verbaast.

Ach, ze groeien er wel overheen denk ik ;)

Groetjes An

Hallo,

Wat herkenbaar allemaal hahaha
Ik heb het nagevraagd op het cons. buro en zij gaf aan dat kinderen voelen met hun mond en dat het vanzelf over gaat.
Speeltje uit de mond pakken en zeggen dat het niet mag dat is het enige wat je er aan kunt doen.
Als ze iets nieuws krijgen stoppen ze het ook weer in de mond om te voelen.

Groetjes Anja

Terug
Bovenaan