alles in zijn mond nu speen weg is..

hoi mede mamma's

ik heb een vraagje waar jullie misschien antwoorden of tips op hebben.

mijn zoontje van 3 is sinds een paar maanden van zijn speen af.(dag en nacht)
Die hebben we na een paar x aangegeven te hebben dat ie weg gaat naar de spenenfee hem op een nacht weg gehaald en daarna ging het meteen goed hij vroeg er niet meer om. Nu is hij de laatste tijd steeds op alles wat hij in zijn mond kan doen(vingers, lepel, afstandsbediening) aan het bijten en knarst ook.vooral als hij tv kijkt of moe is.

moeten we de speen terug geven?(liever niet) of is er iets anders wat we kunnen doen.

alvast bedankt

Lidia
 
Nee, niet toegeven. Zie het als een verslaving. Niet lichamelijk maar zeker een psycische gewoonte.

Net als bijvoorbeeld mensen die stoppen met roken doen van alles in hun mond om toe te geven aan de gewoonte. Ik denk dat jullie zoontje door van alles in zn mond te stoppen ook toegeeft aan de gewoonte.... En als je nu dus de speen terug geeft hou je die gewoonte in stand.

Misschien is het een idee om het aan te pakken als stoppen met duimen. Prijs hem als hij een tijdje gespeeld heeft zonder iets in zn mond te doen. In het begin al na een minuut en dan steeds langer wachten voordat je hem prijst. Ga er niet op in als hij toch iets in zn mond doet maar haal het zonder wat te zeggen en zonder poespas uit zn mond.

Als het voor hem idd een automatisme is zou dit echt moeten helpen!

succes
 
Terug
Bovenaan