Alles is nieuw!

Hoi Meiden,
ik ben er sinds afgelopen vrijdag achter dat we zwanger zijn. En dat al 2 maanden na het stoppen met m'n anticonceptie.
Vrijdag ochtend een test gedaan omdat ik inmiddels al 5 dagen over tijd was.
Ik had wel buikpijn, maar de menstuatie bleef weg.
Ik had een negatieve uitslag verwacht en dacht meer dat mijn lichaam nog niet gewend was zelf een regelmatige cyclus te produceren. Maar de test bleek positief! Uiteraard zijn mijn vriend en ik super blij!

Het "vreemde" is dat ik me absoluut niet zwanger "voel"! Ik had verwacht elke dag misselijk te zijn, buikpijn te hebben etc. Misschien is het daarvoor nog te vroeg, maar op dit moment (5 weken en 2 dagen na de 1e dag van de laatste menstruatie) voel ik me nog steeds neit anders dan anders. Ben wel een piepklein beetje moe, maar tja.... dat ben ik altijd met dit depressieve weer (haha). En van buikpijn is ook nauwelijks te spreken.

Ik neem aan dat er wel meer vrouw zijn die dit herkennen. Iedere zwangerschap schijnt immers anders te zijn. Toch zou ik het prettig vinden om jullie ervaringen te horen!

Morgenvroeg ga ik trouwens een afspraak maken bij de verloskundige. Spannend!

Liefs, Kim
 
gefeliciteerd!! spannend allemaal he;)

js iedere zwangerschap is anders ik verwacht me derde en ben nu voor het eerst moe maar dan ook echt moe en misselijk pff ook nooit eerder gehad
bij de mamaclubs kan je je aan melden bij de maand dat je ben uitgerekend
lees ook even over moeders voor moeders!!
geniet er van
gr majolie mei moeder
 
Van harte gefeliciteerd! Ik heb de eerste 6 weken niks gevoeld, heb in die weken verschillende testen gedaan om te checken of ik echt wel zwanger was. Ik was niet misselijk, moe of andere klachten.

In de zevende week kwam de moeheid en iets wat misselijk. Het is belangrijk om naar je lichaam te luisteren, ben je moe lekker op tijd naar bed.

Veel plezier en geniet van het zwanger zijn!
 
Haha, ja grappig he, iedereen spoort naar tekens van een zwangerschap, maar meid wees gerust, de "kwaaltjes" komen vanzelf...enne als je bv niet misselijk wordt, wees blij! Ik ben zelf niet erg misselijk geweest, maar wel erg moe, enorme hoofdpijn door al vroeg een hoge bloeddruk te hebben, vocht vasthouden vanaf week 25..

Kan je vertellen, zo lang de testen en echo's goed zijn en je geen kwaaltjes hebt, geniet hiervan, t kan zomaar veranderen...

(juni 2012 mama)
 
Gefeliciteerd en bedenk dat kwaaltjes vaak pas na de 7e week komen, dan is het zoveel Hcg in je lichaam dat je er last van KUNT krijgen. Dat hoeft dus niet zo te zijn. Geen bloed betekent zwanger dus ga maar af op het uitblijven daarvan.

Geniet ervan!
 
Gefeliciteerd!! Ook ik heb nooit kwaaltjes gehad, hoor. Misschien wat meer moe dan anders.... Inmiddels 21 weken zwanger van een tweeling :))
Geniet van je zwangerschap, meis!!

Liefs Anna
 
Wat een lieve reacties allemaal!
Julie uiteraard ook allemaal gefeliciteerd.
Anna zelfs een tweeling! Lijkt me heel bijzonder!

Ik ben echt super blij met deze zwangerschap, maar had niet verwacht dat het ons al zo snel zou lukken. Daardoor overviel het me ergens toch wel een beetje.
Gisteren de VKpraktijk gebeld. Maandag 19 november hebben we de eerste echo! Zooooo spannend! 3 dagen later volgt het intake gesprek. En dan..... Gaan we het de aanstaande opa's en oma's vertellen. Het is voor hen allemaal hun eerste kleinkind. We zijn zeer benieuwd naar hun reacties!
Ik heb gisteren ook gevraagd naar moeders voor moeders majolie. Als het goed is bellen ze me daar een dezer dagen over op. Wie van jullie heeft dit nog meer gedaan?

Ik realiseer me dat ik nog maar pas zwanger ben en kan me haast niet voorstellen dat de kwaaltjes uitblijven. Ik wist trouwens niet dat het meestal pas in de 7e week doorzet.. We zullen zien. Iemand nog tips om je dagelijkse misselijkheid enigszins te kunnen verbergen op het werk?

liefs, kim
 
Hey kim,

Gefeliciteerd! Ik doe zelf nu een week mee met moeders voor moeders en ik, helaas, ook veel gebruik moeten maken van de pregnyl. Aan beide kanten dus bekend met moeders voor moeders.
Een kleine moeite en die flessen stinken echt niet zo erg als sommige meiden doen vermoeden. Of je moet er met je neus in gaan hangen....

Geniet ervan nu je nog geen kwaaltjes hebt! Ik heb eignelijk ook nog nergens last van. Iets bandenpijn als ik teveel heb gedaan en iets moeier, maar de eerste 6 weken ben ik toch maar mooi doorgekomen!

Liefs Daisy
 
Terug
Bovenaan