alles nee bij peuter van anderhalf:S

hallo

ik heb een dochtertje van anderhalf
ze is heel erg bij (misschien te bij)?
ze kan er haar zin door drijven en het is zelf zo erg dat ze elke keer zegt ''je hoeft niet te kijken '' en stommerd enz
is ze aan het peuter ''puberen''? (zoals ze zeggen )

en natuurlijk weet ik dat het ook aan haar leeftijd kan liggen ,want ja ze word in de zomer 3 en doet natuurlijk ook alles na wat je zegt en doet(al hebben wij hier niet van die woorden in huis) (misschien van de tv???)

ikhoor graag wat reacties van mensen die ook een peuter van deze leeftijd hebben die ook   aan het '' puberen is)

groetjes moeder van een dochtertje van 2 en halve jaar)
 
Hoi,

Mijn zoontje Thomas is nu bijna twee maar hij zat er al in de peuterpuberfase toen hij 1,5 jaar was!!!!! Ik denk dat de meeste kindjes hier last van hebben. Het gaat vanzelf weer over. Maar ik weet hoe rot het is. En errug vermoeiend!!!!!!!! Die van mij heeft het meestal een dag en daarna is hij weer superlief. Het is echt uit proberen wat ze doen en effe kijken hoe ver kan ik bij mama gaan!!! Ik ben bij een opvoedbureau van het CB geweest en ik kreeg daar goede tips mee o.a. positieve aandacht geven enz. Maar er zijn nu zat nanny ´s op tv! Wat ik altijd doe als thomas weer een dwarse dag heeft is hem veel afleiden en lekker naar buiten gaan. Dat helpt op dat moment wel.

Gr. Jeannette, mama van thomas 23 mnd
 
Hoi. Mijn zoon is 2 1/2 en heeft ook van die dagen. Momenteel gaat het erg goed en is ie lief en luistert ie steeds beter. Hij heeft ook zo'n 'nee' fase gehad. Wij hebben dit m.n. genegeerd en op een gegeven moment vond ie het niet leuk meer dat we niet reageerde en stopte hij er maar mee!
V.w.b. de woorden die ze gebruikt; misschien pikt ze ze op van de tv of het kinderdagverblijf?? Zeggen dat je dat niet aardig vindt als ze dat zegt en verder geen aandacht aan besteden. Er komen vast weer makkelijkere fase aan!!!!
Succes en geniet van je kleine!
Patricia.
 
Hoi, ook ik heb een eigenwijze peuterpuber....
Hij is bijna twee en een half, maar begon ook al voor zijn tweede jaar te 'puberen'.
Vandaag ook weer zo een dag van; nee, hoeft niet eten, hoeft niet slapen, hoeft niet dit en hoeft niet dat. Na een dag geduld is het aan het einde van de dag eigenlijk wel genoeg geweest en ben ik blij  dat hij naar bed is.
Meestal negeer ik dat ge-nee en hoeft niet, maar als het echt te gek word gaat hij op de trap, tenminste alleen al het waarschuwen dat hij op de trap moet zitten is vaak al genoeg.
Meestal zijn dit periodes van hooguit twee weken en daarna kan hij weer iets meer (beter praten of springen). Maar nu hij alles zo'n beetje wel begrijpt word het er wel wat makkelijker op.
Ik heb nog een zoontje van ruim drie en een half, maar die was lang zo erg niet.
Maar die had weer andere dingen (slecht slapen).
Iedereen sterkte gewenst met deze, toch wel lieve, peuters!
 
Mijn boefie (jongetje) is 21 maanden en heeft hier ook al een paar maandjes last van.
Meneer zeurt zelfs om koekjes en snoepjes en als ik dan ze nee nu niet, dan zegt hij; Koekje hebben zei ik!!!
Inderdaad af en toe dwars in alles, en vervolgens weer zo ontzettend lief!!!
Mijn dochter had dit ook nooit zo extreem! Grappig, dat kids zo verschillend kunnen zijn!
Zelfs als het broer en zus zijn!

Groetjes Mirjam
 
Terug
Bovenaan