Alles nieuw

<p>hallo allemaal,</p><p>ik heb mij hier net op ingelogd en dacht nou laat ik ook is wat schrijven. Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad. Ben ik gewoon al 12 weken zwanger! :0 ik ben nog heel jong (10 oktober 19) en vind het heel spannend. Wel samen met mijn vriend die 10 jaar ouder is, en zijn nu opzoek naar een huis. </p><p>Ik ben nog heel jong waardoor ik me wel zorgen maak. School, vrienden allens gaat veranderen. En werkt mijn vriend ook nog is in een restaurant en is hij gewoon elke avond tot in de nacht weg. En ben ik bang dat ik het straks alleen moet doen. Ik wil het wel dat is zeker maar ik weet nog echt niet hoe ik het moet doen vooral met school. Iemand tips?</p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Jong of oud, elke nieuwe moeder maakt zich zorgen over de veranderingen. Als ik een tip mag geven, dan zou ik als ik jou was alles op een rijtje zetten, wat er bijv allemaal geregeld moet worden. Heb je zelf ook een baan? Je geeft aan dat je op school zit. Is dit fulltime? Breng je school op de hoogte. Zij kunnen je vaak steunen en samen met jou naar de opties kijken om je opleiding gewoon af te maken.
Zijn je ouders betrokken? Wellicht dat zij je kunnen ondersteunen met de keuzes die moeten worden gemaakt.
Dat je vriend een baan heeft, waarbij hij in de avond en ‘s nachts is, zal zeker niet makkelijk zijn en vooral in het begin niet. Maar overdag heb je wel zijn steun, dus jullie moeten er vast wel uitkomen. Praat er met elkaar over wat het nu gaat betekenen dat jullie samen een kindje krijgen. Ik wens jullie een fijne zwangerschap en heel veel succes! 

Hey, 
Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap! Je bent inderdaad nog jong, maar dat wil niet zeggen dat jullie het niet heel goed kunnen gaan doen!
Ik herken mezelf wel een beetje in je verhaal. Ik ben zelf ook zwanger elf en een halve week nu. Totaal ongepland en ook nog niet zo lang samen met mijn vriend. Hij woont een uur rijden hiervandaan(in Duitsland)en onze financiële situatie is totaal nog niet stabiel. Toch ben ik erachter gekomen dat er genoeg middelen zijn om het toch goed te kunnen gaan doen. Wanneer je beide hebt besloten ervoor te gaan mag je ook echt in jezelf gaan geloven!
Ik ben 24 jaar en zou maar mijn laatste jaar van het HBO gaan. Ik weet niet wat voor opleiding je doet? Maar ik heb in ieder geval via de examencommissie geregeld dat ik een jaar studie uitstel krijg en volgend jaar alsnog mijn studie af maak.
Nu werk ik 4 dagen in de week in een kledingwinkel, maar ook daar weten ze niet dat ik zwanger ben. Ik ben vooral heel bang voor veroordelingen van anderen en er alleen voor te komen staan. Ik denk dat die onzekerheid ook gewoon een beetje bij een zwangerschap hoort en al die hormonen werken natuurlijk ook niet mee... 
Ik hoop voor je dat je steun krijgt van familie en vrienden en probeer er dan bovenal ook nog van te genieten. Het is iets heel bijzonders!
Succes en geloof in jezelf! 

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Troost je met de gedachten dat ik 32 ben en ook alles spannend vind ? 
Hoe ga ik het straks regelen met werk? Hebben we wel genoeg inkomen?
Gaat ze wel gelukkig en gezond worden?
Allemaal normale gedachtes hoor, maar evengoed reuze spannend.  
Wat betreft de baan van je vriend, probeer dat als een voordeel te zien. Als jij straks weer gaat werken / naar school gaat dan kan hij mooi thuis zijn met de baby. Hierdoor hoef je al weer minder te stressen wat betreft de opvang  (en die kosten. ). 
Al je vragen mag je uiteraard ook bij je verloskundige neerleggen, maar je zou ook eens kunnen kijken naar maatschappelijk werk in je woonplaats. Vaak hebben zij een inloop uurtje in een buurthuis, maatschappelijk werk zou je ook op weg kunnen helpen met alles aanvragen omtrent kinder toeslag etc. 
Heel veel succes met alles en nogmaals gefeliciteerd 

Wat lief dat jullie reageren!
ik heb geen baan maar mijn vriend verdient best wel veel geld waardoor t niet nodig is dat ik nu ga werken.
ik ben net begonnen aan het eerste jaar dierenartsassistenten dus het is best lastig om al t eerste jaar eruit te moeten. 
Omdat ik ook echt vandaag als verrassing hoorde dat ik al zo ver ben weten mijn ouders het niet. Ik dacht ik ben een maandje zwanger.... nou not!! Hahah maar ik was bang dat het misschien niet leefde heb wel gerookt en gedronken in die 12 weken maar t is gezond en heel actief! Dus nu is het tijd om mn ouders het te vertellen.

wat betreft dat jou werk het niet weet omdat je bang bent voor veroodelingen is niet nodig! Alle (volwasse) mensen om mij heen hebben alleen maar lief en positief gereageerd. En dat terwijl ik nog zo jong ben. Weet zeker dat er al helemaal veel support voor jou is. 
Ik hoop echt dat jullie een super zwangerschap te gemoet gaan!!! 

Terug
Bovenaan