Alles staat op groen en toch niet zwanger

<p>Ik moet het even van mij afschrijven hoor dames. Misschien zijn er meiden die dit herkennen. Alles staat bij ons op groen en toch is onze wens voor een 2e nog niet in vervulling gegaan.</p><p>We zijn allebei gezond, we zijn allebei redelijk jong (ik 31, hij 35), sperma gecontroleerd en van goede kwaliteit, ik ook gecheckt en goed, we hebben al een gezond lief mannetje van 2 jaar (het bewijs dat we zwanger kunnen worden), we hebben fijne seks op de juiste momenten (zonder dat het al een verplichting voelt). Maar toch ben ik na 1,5 jaar nog niet zwanger van ons 2e wondertje. </p><p>Ik ben in augustus 2017 gestopt met de pil. Uiteindelijk was ik in juli 2018 zwanger. Maar dit eindigde helaas in een vroege miskraam met 5 weken. Je zou dus kunnen zeggen dat we nu ronde 4 in gaan (word nu net ongesteld).</p><p>Ik weet dat er dames hier in een veel moeilijker traject zitten. En ik ben ontzettend dankbaar dat alles goed zit en dat we al gezegend zijn met een prachtig mannetje. Maar toch ben ik iedere maand weer zo teleurgesteld :( Ik leef gezond, zoek afleiding, heb het leuk met mijn partner en ben positief ingesteld. Maar toch word je bij iedere ongesteldheid weer zo naar beneden gehaald.</p><p>Wie zit er in een vergelijkbaar schuitje? </p><p>Kunnen we samen de moed er in houden? :)</p>

Ik weet er alles van onze eerste is in augustus 5 geworden. Het had geen haast maar we wilden graag een tweede. In 2016 hadden we een positieve test helaas na een paar dagen  een miskraam. Uiteindelijk in sept 2017 weer zwanger en waren we voorzichtig blij helaas bleek dit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn. En hebben ze mijn linker eileider moeten verwijderen. Na veel verdriet was ik januari 2018 weer zwanger na 7 weken weer een miskraam! Dan verlies je wel een beetje moed. Alles on hold omdat we onderzoeken kregen. Gelukkig konden ze niks vinden en kregen we in mei een go om zwanger te worden. Het was in 1 keer raak en nu 20 weken zwanger van onze tweede zoon! Het duurde even voor ik het echt kon geloven dat het nu allemaal goed gaat. We zijn altijd blijven geloven en het komt zoals het komt. Al wordt je geduld heel erg op de proef gesteld. Hoop voor jullie dat het snel mag lukken heb vertouwen. ?

Ik weet er alles van onze eerste is in augustus 5 geworden. Het had geen haast maar we wilden graag een tweede. In 2016 hadden we een positieve test helaas na een paar dagen  een miskraam. Uiteindelijk in sept 2017 weer zwanger en waren we voorzichtig blij helaas bleek dit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn. En hebben ze mijn linker eileider moeten verwijderen. Na veel verdriet was ik januari 2018 weer zwanger na 7 weken weer een miskraam! Dan verlies je wel een beetje moed. Alles on hold omdat we onderzoeken kregen. Gelukkig konden ze niks vinden en kregen we in mei een go om zwanger te worden. Het was in 1 keer raak en nu 20 weken zwanger van onze tweede zoon! Het duurde even voor ik het echt kon geloven dat het nu allemaal goed gaat. We zijn altijd blijven geloven en het komt zoals het komt. Al wordt je geduld heel erg op de proef gesteld. Hoop voor jullie dat het snel mag lukken heb vertouwen. ?

Wauw wat een verhaal en wat fijne dat het zo'n goede afloop heeft. Ja je geduld wordt inderdaad op de proef gesteld. Ik geloof er ook heel erg in dat het komt op het juiste moment. En dat het vast een reden zal hebben waarom het loopt zoals het nu loopt. Maar iedere keer wanneer ik weer ongesteld word word m'n hoop zo naar beneden gehaald. En dan begin ik weer een beetje te twijfelen. Moet ik het niet meer los laten, wil ik het niet te graag. Maarja het is nogal logisch dat je iets graag wilt als je al zo lang wacht. De wens is gewoon groot :) 

Hoe is het om nu zwanger te zijn terwijl je 1e 5 jaar is. Lijkt me wel heel leuk dat je eerste kindje alles heel bewust meemaakt en alles goed begrijpt. Bij jullie was dus ook alles in orde? En niks geks gevonden? Gebruikte je ovulatietesten? 

Ooh ik weet precies hoe dat wachten voelt. Wij zijn van onze eerste die nu 2 jaar is, binnen 2 maanden zwanger geworden. We waren dus een beetje verwent. We zijn precies een jaar bezig geweest om zwanger te raken van de tweede. In juli 2017 begonnen en in dec een positieve test maar na twee dagen toch ongesteld en nu afgelopen juli zwanger geraakt. Wij gebruikten vanaf het begin ovulatie testen omdat ik dit makkelijker vind en we ondanks dat toch veel plezier bleven houden. Ook beide gezond en gezond eten en drinken. Op een gegeven moment dacht ik oke dan maar geen tweede en ben me op onze nieuwe hond gaan storten en op andere dingen en jahoor een maand later zwanger geworden. Nu 12 weken zwanger. Blijkbaar dat een mindset toch geholpen heeft. Wat heb je naast zwanger worden nog meer op je lijstje staan wat je graag nog wilt doen? Ik weet hoe moeilijk het is om het van je af te zetten en het is makkelijker gezegd dan gedaan maar wellicht helpt het.
liefs

Bedankt voor je positieve verhaal Suze. Afleiding is idd zo belangrijk. Ik werk 3 dagen in de week. Daarnaast schrijf ik regelmatig blogs (wel over moederschap, maar vind het heel leuk om te doen). En met ons zoontje, mijn man of vriendinnen onderneem ik veel leuke dingen. Genoeg afleiding volgens mij ☺️
Wij gebruiken ook ovulatietesten. Maar hebben ondanks die testen ook nog plezier gelukkig. Net zoals jullie. Hoe vaak deden jullie het? Wij doen het in de vruchtbare periode om de dag. Maar hoorde dat 2 dagen er tussen misschien toch beter is. Misschien het proberen waard ?

Ik snap dat hoor de wens is zo groot en je wilt het heel graag. En dan zie je waarschijnlijk ook nog eens allemaal zwangere vrouwen om je heen. Onze zoon vind het helemaal leuk! Hij maakt het nu zeker heel bewust mee en is ook al een keer meegegaan naar een echo. En toen hij hoorde dat hij een broertje kreeg was zijn reactie goud waard, zo leuk! Alle dus nu gelukkig goed en kan ik ervan genieten en weer lekker shoppen want in 5 jaar veranderd de mode ook in babykleding best wel?
Wij hebben nooit ovulatie testen gebruikt maar ik kon heel duidelijk aan mijn afscheiding zien wanneer het zover was. En zo ben ik al die keren toch zwanger geraakt. Dus kan me voorstellen als je  niet weet wanneer je ovulatie is dat je dan een test gebruikt

Terug
Bovenaan