...alles tegelijk

Nou, vandaag is me het dagje wel. Luuk (14 weken) begon vanmorgen met een onschuldig kuchje, wat later in de dag uitmondde in een fikse verkoudheid. Neusje verstopt, hard hoesten, schorre stem, tranende oogjes, nauwelijks willen drinken of slapen  en hartbrekend gehuil...ik hoop echt dat hij er snel vanaf is.
Daarbij komt dat we vandaag naar het cb moesten (gelukkig is afgezien om hem vandaag ook nog z'n prikjes te geven) en wordt hij nu intern 'besproken'. De vraag is namelijk of hij niet TE hard groeit en evt. onder controle moet bij een kinderarts. Hoewel z'n gewicht nog niet echt zorgwekkend lijkt te zijn (8,5 kg) is z'n lengte waar men op gaat letten: 70 cm!  
Het lijkt wel of gisteren er nog niets aan de hand was en vandaag opeens alles tegelijk. Tis relatief, ik weet het, maar wilde het wel even kwijt...

Soms heb je van die dagen he, en het is al helemaal vervelend als het met de gezondheid van je kind te maken heeft.
Maar wel goed dat het CB er op let.
Qua verkoudheid... Quinn heeft dit nu ook. Ik geef hem neusspray voor baby's, daarin zit zoutoplossing (gekocht bij de DA) en een kuurtje van de VSM tegen verkoudheid en om de weerstand op te krikken.
Misschien heb je daar wat aan.
Groetjes Veerle

Hoi Yvonne,

Wat vervelend, alles tegelijk! En wat zijn ze zielig als ze ziek zijn, he? Daar ga je jezelf ook helemaal ellendig van voelen (ik tenminste altijd wel).
En dan nog die groei... Probeer je maar niet teveel zorgen te maken. Ze hebben mij vroeger ook in de gaten gehouden omdat ik zo hard groeide en ben daar ook voor behandeld (zou als meisje ergens tussen de 1.90 en 1.96 meter komen en dat leek me niet leuk meer) en dat is helemaal prima en zonder problemen gegaan. Waarschijnlijk is dat bij jouw kindje helemaal niet nodig en mocht het wel nodig zijn, dan is er dus nog steeds geen man overboord.

Groetjes,

Eveline

Hoi. Teun is sinds vandaag ook verkouden.
Vanmorgen al wat niezen maar nu zit zijn neusje ook vol snot.
Hij heeft vandaag ook al 2 keer slijm overgegeven en hij drinkt niet goed. Ik heb ook neusspray en ik heb een neusuitzuigdingetje gekocht bij de drogist (van bibi) daar kun je het snot mee uit zijn neus zuigen. Het is wel even oefenen maar het werkt wel,geeft meteen verlichting. Wel erg zielig vind ik,het is nu de eeste keer dat hij verkouden is,ik heb het liever zelf! Succes! Groetjes Mikkie.

Wat vervelend!! Ik zie ook een beetje op tegen de eerste verkoudheid van Christian... Is inderdaad helemaal niet leuk voor zo'n kleintje! (ik vind het zelf al zo vreselijk om verkouden te zijn...)
En dan ook nog doorverwijzing naar kinderarts, daar wordt je toch altijd een beetje onrustig van... Maar het zal vooral voorzorg zijn, denk ik. Daar is het CB tenslotte voor. Ik hoop voor jullie dat het allemaal meevalt!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (8 weken)

Terug
Bovenaan