Alles tegelijk.

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Het lijkt wel of Bas op het moment alles tegelijk doet:
- 3 kiezen krijgen
- sprongetje
- éénkennig worden
- verlatingsangst krijgen
Ik word er helemaal gek van. Hij is zo hangerig en huilerig. Hij wil alleen bij mij in de buurt zijn. Ik ben normaal gesproken al geen hele geduldige moeder als mijn kids ziek zijn (kan daar op een of andere manier gewoon niet tegen), maar nu heb ik op het moment zelf heel veel pijn (mijn reuma speelt door dit vochtige weer op) en dan kan ik nog veel minder hebben.
Ik heb net gewoon mijn man gebeld om te zeggen dat hij eerder naar huis moest komen. Trek het gewoon echt even niet meer. Gelukkig kon hij weg (hij weet dat het ernstig is als ik hem bel, anders zou ik dat nooit vragen namelijk). Nu duurt het nog een uur voordat hij er is. Ik denk dat ik heel pedagogisch verandwoord even de TV aan ga zetten.

En mijn arme dochter, die voelt feilloos mijn bui aan. Ze doet extra haar best om lief voor me te zijn. Ergens voel ik me daar dan ook weer schuldig over dat zij zo aanvoelt dat ik me rot voel. Dat zou een kindje van 4 niet moeten hoeven.......

Groetjes, Karin

Hoi Karin,

vervelend dat je er zo helemaal doorheen zit maar ik vind je oplossing echt heel erg goed. Fijn dat je je man gebeld hebt en dat hij dan ook kan komen. Zo hoeven je kinderen er niet veel last van te hebben en kun jij ook even je rust pakken. En een tv moment is helemaal niet erg hoor, soms is het een geweldige oplossing. En als je maar een beetje screend waar ze naar kijken dan is er echt niets mis mee. Neem straks lekker de tijd voor jezelf als je man er is, dan kun je het morgen misschien weer beter aan.

sterkte

Linda

Hee Karin,

Ik weet wel een beetje hoe het voelt. Als Sven zo'n huildag heeft, vind ik het ook wel eens moeilijk om mijn geduld te bewaren. En als mijn man dan thuiskomt, krijgt hij ook meteen een kind in zijn handen geduwd met de mededeling: veel plezier ermee!
We zijn allemaal maar mens en kunnen niet altijd perfect zijn. Het gaat erom hoe je met de situatie omgaat en jij hebt het prima gedaan, toch? Mannetje eerder thuis en dan kan jij weer even aan jezelf denken.
En je moest eens weten hoe vaak hier de tv aangaat........

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hey Karin,

Nou sinds vorige week is hier hetzelfde gaande.
Rik krijgt 3 kiezen, is daar wat koortsig van.
Is hangerig en zelfs poetsen lukt niet (vooral niet met een kind aan je been).
Wil alleen maar bij mij zijn en is nu zelfs snachts wakker geweest.....
Ik hoop dat ie vanacht gewwon doorslaapt hoor!!

En dat deze periode gauw voorbij is...pppfff want deze is voor iedereen vermoeiend.

Hoe gaat ie nu daar??

X Saskia
mv Rik 04/07/07

Hoi Saskia,

Hier is het ergste leed weer een beetje geleden.
Bas heeft in ieder geval minder last van zijn mondje. Hij kan ook weer gezellig zelf spelen.
Maar de grootste verandering is dat ik me weer wat beter voel. Dan kan ik zo veel meer hebben van de kids..... Dan kan ik ineens wel rustig met Basje op de bank gaan zitten. Ik heb ervaren dat kinderen feilloos aanvoelen hoe ik me voel. Onze gemoedsrust versterkt elkaar over het algemeen. Ben ik moe en heb ik pijn, dan zijn de kids huilerig en hangerig. Gaat het goed met mij, dan zijn ze vrolijk......

Ik hoop voor jou dat de kiezen bij Rik ook niet te lang duren en dat je vannacht weer lekker kan slapen.
Geef je hem paracetamol? Dat helpt bij Bas gewoon het beste.

Groetjes Karin

Terug
Bovenaan