alles voor niets geweest?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ben morgen uitgerekend van onze 3e. Nu had ik sinds zaterdagnacht wat last van oefenweeën (onregelmatig en niet echt krachtig).

Sinds gisterenavond kwamen die weer terug en vanacht tussen half 1 en half 6 (dus zo'n uur of 5) krachtige weeën gehad tussen de 6 en 10 minuten. Daarna weer afgezwakt tot slechts een enkele wee nu.

Voor de zekerheid even met de vk gebeld, hoopte op in ieder geval ontsluiting o.i.d. Maar nee hoor, schijnt toch wel gebruikelijk te zijn bij 2e en volgende zwangerschappen. Kan dus nog dagen zo aanhouden. Heb het daar eerlijk gezegd wel moeilijk mee. Heb het gevoel dat ik niet op m'n eigen lichaam kan vertrouwen.

Hopen nu maar dat de bevalling toch snel doorzet.

Groeten,
Saskia
mv Esmee en Jasper

Ha Saskia,

Wat vervelend, maar zo herkenbaar. Ik doe soms nachten geen oog dicht van de weeën. Bij mijn eerste heeft dat drie weken geduurd. Elke keer dacht ik: 'nu is het zover'. Toen het écht zo ver was (ik was bijna twee weken overtijd) geloofde mijn man het niet. Ook al braken mijn vliezen, hij had de hoop opgegeven dat het ooit door zou zetten, hahahaah.
Nu ben ik wat makkelijker erin. Het is niet fijn, zeker niet omdat het je sloopt, al die nachten op, maar aan de andere kant, het hoort erbij en er is niets aan te doen. Ik probeer het positief te zien (zo heb ik de hele verkiezingsnacht in amerika gevolgd, zou ik anders nooit hebben gezien), en overdag pak ik slaap waar dat mogelijk is. Ik had overigens de vorige keer al wel drie tot vier cm ontsluiting (na drie weken), en dat scheelde een hoop. Ze zeggen dat het vaak voorbereiding van je lichaam is op een groot kind, zodat de bevalling meevalt. Mijn eerste was ruim negeneneenhalf pond en inderdaad, geen scheurtje of wat en ik vond het echt enorm meevallen die bevalling. Ik hoop dat dat ook voor jou geldt!

Sterkte, verlies de moed niet, die bevalling komt er echt aan!

Groeten,

Erica

Terug
Bovenaan