Alles wat ik voel maakt me bang (IVF)

Hallo

Ik heb net mijn 6e embryo transfer gehad en ik ben positief. (De 4e poging was ook positief, maar miskraam op week 7)
Het is Embryo Donatie omdat ik al te oud ben.

Mijn hcg waarde was 217 op 2/12 en gisteren 11/12 was het 7432.

Nu voel ik elk prikkeltje in mijn lichaam en ben ik steeds bang dat het weet fout zal gaan.
Gisteren bij het afvegen een beetje bloed in de afscheiding… dus weer paniek

Wie heeft ook zoveel stress gehad en bleek het toch niet kwalijk allemaal?
Ik slaap niet vd stress. Ik voel mijn klok tikken. Ik kan nergens van genieten.
 
Het is heel logisch dat je het allemaal spannend vind. Het is ook gewoon een reële angst natuurlijk. En zeker in combinatie met zoveel moeite om tot hier te komen, hangt er voor jouw ook meer vanaf. Bespreek deze angst vooral ook met je verloskundige.
Er bestaat ook nog zoiets als een Pop polie. (Weet niet of dat voor jouw van toepassing is.)

Een beetje bloed in de afscheiding kan heel goed gewoon gebeuren bij een zwangerschap, zonder dat er iets mis is.

Maar zoek vooral ook gewoon lekker afleiding, ( zolang je conditie dat toelaat) wandelen, kerstboom versieren, opruimen. Of wat het ook is wat jij leuk vindt.
 
Heel herkenbaar en ik heb niet eens een traject achter de rug. Eergisteren werd ik ook overvallen door een verlammende paniek en heb ik ook even de verloskundige gebeld. Dat gesprek heeft me wel goed gedaan. Ze zei natuurlijk eerlijk dat ze ook geen garanties kunnen geven, maar dat de kans dat het goed gaat gewoon altijd groter is.

Door proberen om weer op het positieve te focussen en ook proberen los te laten waar ik geen controle over heb (stuk makkelijker gezegd dan gedaan) kreeg ik weer een beetje rust.

Daarbij ook bedacht dat ik in deze fase goed voor mezelf moet zorgen. Dus: goed eten, goed slapen en vooral ook niet stressen. Straks is het allemaal goed en dan heb ik voor niks al die tijd paniek gevoeld.

Nogmaals allemaal makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer echt je gedachten de positieve kant op te duwen en vooral ook wat afleiding te zoeken!

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan