Almondy daim

Hoi allemaal,

Misschien een stomme vraag maar ik kan het op internet nergens vinden. Ik had een Almondy Daim chocolade taartje gekocht bij ah zoals die taartjes van ikea. En ik ben zwanger en bedacht me nadat ik het gegeten had dat er ei in zit. Weet iemand of dit rauw ei is of verhit. Kan het nergens vinden.

Groetjes Sharon

Meeste houdbare producten uit de winkel bevatten geen rauw ei, maar zijn gemaakt met gedroogd ei of behandeld ei (kan ook onder hoge druk oid). Dus ik denk niet dat het kwaad kan.

Nee geen idee maar eerlijk gezegd zou ik me er ook niet druk om maken. ik ben zeker voorstander van secuur zijn tijdens zwangerschap maar we slaan regelmatig ook door met zn allen. Dont worry mama! 

ik kan me niet voorstellen dat er in een voorverpakte taart rauw ei zit. Daarnaast, het 'gevaar' met rauwe eieren is dat je salmonella oploopt. Dit zou dan in theorie ervoor kunnen zorgen dat je buikgriep krijgt en daar zou je kleintje last van kunnen hebben als jij ernstig ziek wordt en uitgedroogd raakt. Die kans is ook nog eens erg klein. Is dus een heel ander risico dan bv toxoplasmose bij rauw vlees. Ik heb tijdens mijn zwangerschap gewoon zacht gekookt ei gegeten

Terug
Bovenaan