als de bevalling begint

Oke ik weet wel ong hoe een bevalling begint,weeen of je vliezen breken,maar wanneer moet ik de gyn bellen?Of moet ik gelijk naar het ziekenhuis gaan?Ik heb geen idee,bij m,n eerste lag ik al in het zieknhuis,ik werd ingeleid toen,dus ik heb geen idee!!
Help

heb je het daar nog niet met je gyn over gehad?
Ik heb dat bij mn VK aangekaart (t is wel mijn eerste) en we gaan het daar met 35 weken over hebben (ik wil in het ZH bevallen).
Miss denkt jouw gyn dat je dat al wel weet omdat je bij de eerste ook in het ZH bent bevallen, gewoon ff bij hem/haar aangeven dat je geen idee hebt hoor!
Want nou weet je niet waar je aan toe bent,
en dat maalt dan lekker door je hoofd (want wij zwangere schonen hebben zo lekker veel aanspraak en om handen)
en dat is ook niet goed.
Liefs Gwen

Die bevalling laat waarschijnlijk nog een maand of 2 op zich wachten he... Over 2 wk ga ik weer op controle en dan wilde de vk het erover hebben, ben dan 35 wk. Dat is vroeg genoeg, want als je voor die tijd weeën krijgt, moet je sowieso gelijk bellen.
Onderstaande heb ik van de website van de vk.
x Taraneh

Weeën

Je verwacht je eerste kind?
Bel ons als de weeën een uur lang om de 3 minuten komen. Vaak duren ze dan ongeveer een minuut en kost het je moeite de weeën op te vangen.

Je hebt bent al een keer bevallen?
Bel ons als de weeën om de 4 a 5 minuten komen en krachtig aanvoelen.

Gebroken vliezen
Het vruchtwater is groen of er zit veel bloed bij:
Bel ons altijd direct.
Het hoofdje is nog niet ingedaald:
Ga liggen als de vliezen gebroken zijn en bel ons altijd direct.
Het hoofdje is wel ingedaald en het vruchtwater is helder:
Breken je vliezen in de nacht en je hebt weinig of nog geen weeën probeer nog een beetje te slapen en bel ons in de ochtend. Breken je vliezen overdag laat het ons dan weten.
Meestal zullen na verloop van tijd de weeën op gang komen. Bel ons dan zoals hierboven is gezegd.
Soms is onduidelijk of je vliezen wel of niet gebroken zijn. Bewaar dan onderbroekje of maandverband waar het vocht inzat (liefst in een plasticzakje) en overleg met ons.

Bloed- en slijmverlies
Ruim helderrood bloedverlies, meer dan een kraamverband in een half uur tijd:
Bel ons altijd direct.
Slijm met wat bloed erbij of een paar druppels bloed:
Rond de uitgerekende tijd is dit normaal en geen reden tot ongerustheid.
Ongerustheid

Altijd bellen als je je ongerust maakt, je onveilig voelt of je wilt overleggen met ons.

ik zou het gewoon idd even aankaarten met de gyn de volgende keer.ik zit in het zelfde schuitje als jou..ik ben ook de vorige keer ingeleid geworden dus weet echt niet wat ik moet verwachten.
ik ga het donderdag aankaarten bij de gyn.
bij een 2de moet je er sneller bij zijn als bij een 1ste dat weet ik wel! hahaha

haha bij mij gaat die bevalling nu ook door mijn hoofd spoken. Bovenstaande tekst staat op op de site van mijn vk. Zo werkt het dus. Bij mij kwamen heel rustig de ween op gang. Op een gegeven moment realiseer je je wel dat het echt is. Ook ga je op een geg. moment vanzelf meezuchten. Als ze dan heel regelmatig komen bel je vk eens. Die zegt dan ook vanzelf hoe het verder gaat. Geen zorgen hoor :)

@taraneh het duurt geen 2 maanden meer,nog 6en halve week,hij laat me ook niet door lopen tot 42 weken,omdat ik de eerste keer al bijna 43 weken!
Dus dat gaan we echt niet doen dus!!!
groetjes

Dat gesprek gaat nog komen. Inderdaad rond week 35. Maar als jij het wilt weten dan kan je dat vragen bij je volgende bezoek aan VK of gynacoloog.
Ik kan je er geen zinnig antwoord op geven, want ik weet het ook niet.

Terug
Bovenaan