Als de kraamhulp weggaat...

Hallo,

Ten eerste gefeliciteerd voor diegene die al bevallen zijn....Hoera!
En succes voor diegene die nog moeten

Maar wat als je al bevallen bent en de kraamhulp gaat weg...
Geven jullie dan nog iets??? En wat dan???

Groetjes mama van Yana

hallo mama van yana

ik ben nu 38+6 dagen zwanger van ons tweede kindje en bij de eerste hebben wij een kaart met een mooi plantje gekocht.
gewoon een kleinigheidje.
groetjes mascha

Vier jaar geleden hebben we voor onze kraamhulp een fotolijstje gekocht (ze had net een nieuw huis gekocht) met daarin een fotoprint met haar ons zoontje. Het was een hele gezellige meid waar het goed mee klikte. De foto was meer als een grapje bedoeld, het fotolijstje is natuurlijk weer goed te gebruiken.
Het ligt er denk ik ook aan of het klikt met je kraamverzorgende. In principe hoef je natuurlijk niets te geven. Men verleent zorg waar je voor betaalt.
Ik krijg van mijn clienten ook geen cadeautjes wanneer ik de behandeling  afrond. Dat vind ik ook helemaal niet nodig, het is mijn werk. Dat zullen veel kraamverzorgenden ook zo ervaren.

groet,
Marieke

Hoi,
Ik ben 10 juli bevallen en wij hebben weinig origineel een bos bloemen met een boekenbon van 20 euro gegeven.
Groetjes en nog veel succes de komende tijd

Hoi,

Ik ben helemaal niet hebberig en zou een kraamzorg alles gunnen maar ik was niet van plan iets te geven. Zij doen ook gewoon hun werk en krikgen daarvoor betaald.Ik krijg ook geen cadeautjes omdat ik gewoon mijn werk doe. Misschien dat het nog veranderd maar tot nu toe denk ik niet dat ik iets geef.

Marian

Als wij de hele tijd dezelfde kraamverzorgster krijgen, wil ik wel een kleinigheidje geven! Het blijft leuk om iets te krijgen als uiting van waardering.......
Maar goed, als we elke dag een ander krijgen of we zijn niet tevreden............dan houdt het op en voel ik me er niet rot onder ook hoor!

Werk zelf op de Intensive Care als verpleegkundige, en ik krijg natuurlijk ook betaald, maar het is wel leuk als iemand een blijk van waardering geeft. Zo kreeg ik van een mevrouw die ik vrij veel verzorgde een heel schattig rompertje............het hoeft niet duur, maar ik was echt verrast.

Gr. Rimke

Na de geboorte van Lara (2006) hebben we de kraamverzorgster een doosje Merci gegeven. Het klikte matig met haar, maar ik vond 't ook zo vreemd om haar met lege handen weg te sturen... Ik geloof dat mijn man hier minder moeite mee gehad zou hebben (juist tussen hem en haar klikte het niet), maar ja, die was er niet bij toen ze weg ging...

Jacoline.

Ik was gewoon even nieuwsgierig naar wat voor gevoel er voor iedereen een beetje bij zit.
Maar het klinkt allemaal heel herkenbaar, een kleinigheidje is leuk om te krijgen en ook wel een blijk van waardering.

Wij hebben dan nu ook al 2 x (allebei een andere kraamhulp) een bloemetje en kaart erbij gedaan. Dat vind ik persoonlijk ook al voldoende.

Bedankt voor jullie reacties! Altijd fijn om even te lezen.

Terug
Bovenaan