Hier was het ook niet altijd alles... Het heeft 1,5 jaar geduurd voor we zwanger waren dus was echt niet altijd romantisch en op en top gezellig.
Op een gegeven moment voelde ik vooral de druk bij mijzelf. Wat bij mij hielp was om aan te geven op onze maandkalender wanneer de vruchtbare dagen ongeveer zouden zijn (omcirkelen). Dat benoemen, zodat ik niet elke maand opnieuw aan moest geven wanneer het zover was. Dan kon hij er zelf op voorbereiden, zonder de druk van mij erbij. Ik deed (bewust) niet aan ovulatietesten, maar wist wel ongeveer wanneer mijn vruchtbare dagen was door uitrekenen. Wilde niet testen omdat ik me dan nóg meer zou focussen en pushen daarop.
Hij wist dan wanneer de +/- 4 dagen was dat het 'ergens' zou moeten gebeuren. En dan nog was het niet altijd makkelijk. Stress, drukke banen (beide fulltime), moe thuis, moeten overwerken, ziek zijn... Je krijgt het niet allemaal makkelijk gepland, en het "loslaten" of "niet zo stressen" zat er bij mij echt niet ingebakken, hoeveel goedbedoelde adviezen ik ook kreeg.
Om verder op je vraag in te gaan... Ik vond het belangrijk dat, hoewel je misschien niet op dat moment heel erg veel ervoor voelde, je toch gewoon die stap zette. Hem afleiden met wat kusjes in de nek en duidelijk maken dat je iets van hem wilt haha. 'ff over alle stress en vermoeidheid heen zetten en er gewoon mee starten (stom gezegd, maar zo werkte het wel). Andersom deed hij dit ook, als hij wist dat we in 'de' dagen zaten.
Wat ik nog het moeilijkst vond van alles, was als het dan bijvoorbeeld niet lukte. Dat je wel geprobeerd hebt, maar het klaarkomen niet wil komen wegens reden X/Y (niet lekker, moe, last van rug, ...). Dat je dan al wist dat er bijna geen kans was dat het die maand nog ging lukken. Dat vond ik soms echt pittig, want je wilt hem dan ook niet veroordelen of teleurgesteld klinken naar hem...
Uiteindelijk hebben we er dus bijna 1,5 jaar over gedaan. Uiteindelijk raak in een maand die superlastig was, hij had veel rugpijn en ik zat midden in de drukste periode van het jaar op mijn werk. 2x seks gehad, toch raak geweest! Nu 20 weken zwanger van een twee-eiige tweeling (meteen klaar, hoeven we niet nog een keer hier doorheen, haha!!).
Succes, ik weet dat het een lastige periode is, maar het hoeft gelukkig maar 1x raak te zijn!