Als een tweede ook lang duurt

<p>We zijn gezegend met een prachtige zoon. Na ruim een jaar proberen na een HSG zwanger geworden. Toen hij 4 maanden oud was zijn we weer begonnen voor een tweede met de hoop dat het nu wat sneller zou gaan (werd oom steeds gezegd, een tweede gaat vaak sneller). Helaas zijn we weer een jaar verder maar zonder resultaat. Volgende maand staat er weer een HSG gepland om te kijken of dit weer het gewenste effect heeft. Mijn man en ik zijn beide helemaal nagekeken en alles ziet er perfect uit, waarom het dan niet lukt blijft me een raadsel. Wij realiseren dat het hebben van één kindje al een groot geschenk is, toch voelt het nog niet compleet en vind ik het toch weer zwaar worden om elke maand ongesteld te worden.</p><p><br />Ik vroeg me af of iemand hier ook ervaring mee heeft dat een tweede ook lang(er) op zich liet wachten en hoe jullie er mee om gingen. Ook met alle opmerkingen uit de ongeving over wanneer er een broertje of zusje komt..</p>

Dochter 1 was t poging 2 raak. Stopte weer met de pil kort voor zij 1 werd. Toen een miskraam, en uiteindelijk, een jaartje na het stoppen met de pil zwanger en gaat t goed (nu 32 weken). Je weet t niet en ik vond t wel frustrerend. Maar de stelling dat een 2e sneller zou gaan heb ik nog nooit gehoord. En ik vond het jammer dat er niet zo weinig leeftijdsverschil was als ik had gehoopt. Nu vind ik het overigens wel heel fijn, want mijn dochter is zo 2.5 als de baby komt en is zoveel zelfstandiger. Het leven laat zich helaas niet sturen ;) hopelijk ben je snel zwanger van de 2e!

Ik herken heel goed je gevoel. Dat heb ik ook. We hebben een pracht van een zoon waar ik zielsveel van hou maar het voelt alsof ons gezin nog niet compleet is. 

Zwanger raken van mijn zoon ging vrij snel, gelukkig. Ik had me toen ingesteld op een jaar omdat ik lang de pil slikte. Maar tot mijn grote verbazing en blijdschap lukte het na 3 maanden dat ik gestopt was met de pil. Voor de 2de zijn we intussen veel langer bezig, sinds 2019 om precies te zijn. Afgelopen jaar heb ik helaas 2 miskramen gehad en dat was heel zwaar. Mijn huisarts wil in ieder geval dat we tot aan komende zomer blijven proberen voordat ze me doorverwijst. Het probleem bij mij is niet het zwanger raken maar zwanger blijven. 

Vandaag is mijn NOD en ik HOOP dat het raak was/is. En anders volgende maand opnieuw proberen. 

Ik heb doormiddel van ovulatie testen gedaan. Omdat mijn cyclus anders bleek dan ikzelf dacht.. Dus Misschhien is dat een tip om te doen mocht je dat nog niet doen.. Verder is het soms loslaten en er niet teveel mee bezig zijn ook goed.. Want door de stress etc en het te graag willen kan het ook niet lukken..

Ovulatietesten doe ik standaard en zelfs ook met echo de cyclus gevolgd, dus aan de timing ligt het niet. 
"Loslaten" is helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Je moet toch op de juiste momenten vrijen, als vrouw zie en voel je toch van alles. Ik begrijp dat dit advies goedbedoeld is maar als je lang bezig bent dan kan je dat niet zo maar uitzetten.
@MamaAnanas, spannend! Hoop dat het raak is!??

Hoi.

Ik werd vrij makkelijk zwanger van de tweede, helaas was het na 3 maanden gestopt met groeien waardoor ik een miskraam kreeg.

Hierna 2 jaar bezig geweest zonder resultaat. Uiteindelijk in het ziekenhuis terecht gekomen, daar bleek dat er met beide niks mis was. Waarom het dan niet lukte?! Geen idee.
Omdat we al zolang bezig waren zijn we gestart met iui en hormonen spuiten.
Bij de Tweede behandeling was het raak en nu inmiddels 19 weekjes zwanger.

Soms gaat het vanzelf en soms heb je wat hulp nodig.
In elk geval veel succes ?

Terug
Bovenaan