Als eerste uit de vriendengroep zwanger

Hoi allemaal,

Ik ben nu ruim 20 weken zwanger en ben de eerste van mijn vriendinnen die zwanger is. Ik merk dat ik het steeds lastiger vind om de vriendschappen te onderhouden, omdat de interesses ver uit elkaar komen te liggen. Hebben jullie hier ervaring mee en misschien tips hoe dit 'probleem' aan te pakken?

Ik ben in ieder geval van plan om regelmatig op het forum te gaan lezen en berichten te posten om zo contact te hebben met 'lotgenoten'! En zijn er misschien mensen uit de regio Zwolle die het leuk zouden vinden om meer te mailen en eventueel iets af te spreken?

Groeten van een nieuw lid: Ineke

hey!

nou ik kan met je meepraten hoor...
mijn leven is nu zo anders als dat van mijn vriendinnen, hun zijn nog bezig met stappen en mannen versieren en ik ben bezig met die lieve baby, een nieuw huis en natuurlijk mijn vriend. Ik probeer wel met ze af te spreken en dan echt geintreseert te zijn naar dat uitgaan enzo maar dat is zo moeilijk en eerlijk gezegt vind ik het veel leuker om ook over de baby te kunnen praten met iemand die weet hoe het is. Ik woon jammer genoeg niet in de buurt bij jou maar we kunnen misschien wel mailen?

liefs lianne

Hoi Ineke,

Ik herken wel wat je schrijft. Een hele goede vriendin is nog geen mamma en vindt kinderen wel erg leuk! Zij romantiseert alleen de mooie kanten en vergeet de andere momenten die er ook zijn. Bij mijn eerste zwangerschap had zij al bijna een leuk jurkje gekocht want ze wist het zeker... Wij wisten dat we een jongetje zouden krijgen en waren zeer verbaasd over haar manier van reageren. Ik heb geprobeerd er nuchter tegen aan te kijken, maar merkte en merk nu nog dat je ongemerkt meer naar mensen toe trekt die ook kinderen hebben...

Ik denk dat de vriendschap weer hechter wordt met mijn vriendin wanneer ze ook zwanger zou zijn.

En als mensen kinderen hebben en totaal anders in de opvoeding staan dan jij kan het soms ook weer afstotend werken.

Ik hoop dat je op dit forum meer aansluiting vindt!!

Groetjes Fleur

Ik ben juist zo een beetje de laatste uit mijn vrienden, familie, kennissen en collega's kring die zwanger is. Maar ik heb nooit problemen gehad hoor qua interresse als de vrouwen om mij heen zwanger waren. Dat zij niet meer uit konden gaan, of daar geen zin meer in hadden, is nooit een punt geweest. En nu is het dan zover dat ik een kindje verwacht, terwijl zij allemaal al wat grotere kinderen hebben, maar ook dat is geen probleem. Dus het kan ook echt gewoon normaal blijven gaan hoor.

Alice

Terug
Bovenaan