als het goed is ben ik ook zwanger

ik ben nieuw hier en volgens de test ook zwanger maar voel nog niet veel heb wel pijnlijke borsten en mijn ongesteldheid bleef uit dus maar een test gedaan en daar kwamen meteen twee dikke strepen. maar kan iemand mij vertellen hoeveel weken ik ben snap er niks van volgens internet 5 of 6 ik ben 22 nov voor het laatste ongesteld geweest. en volgens deze site 28 aug uitgeteld. kan iemand mij helpen.

groetjes

Hoi hoi,

Als allereerste van harte gefeliciteerd.
Wij waren ook zo aan het puzzelen hoe ver ik was, maar je krijgt in principe de eerste 2 weken vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie cadeau.
Mijn laatste menstruatie was 20 nov en volgens mij berekeningen (ben nog niet bij de gyn geweest) ben ik 26 aug uitgeteld en nu dus 5 1/2 week, jij dus ook zoiets.
Je kunt dus ook zeggen dat een zwangerschap 38 weken duurt ipv 40.
Je kunt het op google intoetsen, dan kun je het zelf ook berekenen.
Was zelf al op zoek geweest welke site dat was, maar kan hem zo niet voor je vinden.

Heel veel succes.

Groetjesss

Hey ukkepuk,

Van Harte Gefeliciteerd met je zwangerschap! En welkom hier!
Je moet reken van je eerste dag ongesteldheid tot nu zoveel week ben je dan, maar dan moet je wel een normale cyclus hebben.
Ik dacht dat ik ook al twee week verder was , maar dat was dus niet zo volgens de echo, maar als je de test hebt gedaan ben je zowiezo zeker 4 week heen. Pas bij een echo kunnen ze de datum zeggen dat je uitgerekend bent.

Gr. Charlotte_26

Hoi hoi,

Gefeliciteerd!!!
Tja, dat wordt even rekenen geblazen.
Eerst moet je wel weten wat de duur van je cyclus is.
14 dagen ervoor heb je je eisprong gehad.
En dan tel je er nog eens 14 bij op volgens mij.

Stel je cyclus is 30 dagen. 14 dagen terug is je eisprong geweest, dus op dag 16.
Toen heeft de bevruchting plaatsgevonden. En zoals al eerder is geschreven krijg je er twee weken bij als het waren. Dus dan weer twee weken eraf trekken en dat is de dag waarvan je dan uitgaat van je laatste mensturatie (en dan intikken in de comp bij bijvoorbeel clearblue.nl)

Groetjes Sientje

hey

dankjewel allemaal jullie ook allemaal gefeliciteerd ik denk zelf dat ik 5 of zes weekjes ben ik heb een normale cyclus van 28 dagen en heb het nu op verschillende sites berekend en 1 geeft 5 weken en 2sites 6 weken en wel allemaal 28 augustus uitgeteld, nou ja ik ben benieuwd we zien het wel als we na de verloskundige gaan. ik moet nog een afspraak maken. en voelen jullie al iets ik heb af en toe het gevoel dat ik ongesteld moet worden dat is wel eng vind ik.

groetjes

Hoi ukkepuk,

Allereerst gefeliciteerd. Leuk hoor. Die telling daar kom je vanzelf wel uit. Goed lezen wat er staat en dan de datum invullen. Maar bij de vk weten ze het ook gelijk hoor als ze aan jou de datum vragen van de eerste dag van  je laatste menstruatie.

Geniet van je zwangerschap! En wees blij dat je niet al te veel kwaaltjes hebt. Er zijn aardig wat vrouwen die de hele dag misselijk zijn en moeten spugen.

Groetjes van Petra (mama van 2 kids en nu 9 wkn zwanger van nr 3)

Terug
Bovenaan