Als het wat langer duurt.

<p>Hoi allemaal, </p><p>wij zijn nu 1,5 jaar serieus bezig met zwanger worden. Daarvoor al 2,5 onebeschermt sex maar niet perse op juiste momenten 5 jr geleden spontaan zwanger geworden na 1x sex. En hier een prachtige  zoon van 4 jaar nu. <br /><br /></p><p>Na een hoop gedoe bij de dokter die niet door wilde verwijzen nu de doorverwijzing gehad. 4 jan it is. <br />wel vervelend dat mn arts er nog even de opnerking bij moest zetten dat het op aandringen van mij was. bah! <br /><br /></p><p>ik heb in het verleden glamydia gehad. <br />reden 1 om door te verwijzen. daarnaast is 1,5 jaar gericht proberen ook een reden om door te verwijzen. <br /><br />na mijn zwangerschap heb ik een revalidatie traject moeten volgen wegens complete core instabiliteit en bekken instabiliteit. Ik had een lichte verzakking en heb 1,5 jaar moeten trainen om weer een beetje mezelf te zijn. De stap naar de door verwijzing was groot. </p><p>maar de kinderwens groter en al zou ik het allemaal opnieuw hebben. Ik zou er zo weer voor gaan. </p><p>zijn er meer mensen die het vervolg traject bij de genealoog starten? Ik ben erg benieuwd. Ook wel nieuwsgierig naar wat me te wachten staat. </p><p> </p>
 
Ha Zeeuws meisje, deels herkenbaar verhaal. Vervelend dat je zo moet aandringen en dus niet de steun krijgt van de artsen voor de doorverwijzing. Al een idee hoe het vervolg eruit gaat zien? Meteen bij jou? Of heeft je partner al onderzoeken gehad?

Wij nu 1 jaar en 2 maanden actief bezig met zwanger proberen te raken. Ook nummer 2 (die is inmiddels ruim 2 jaar). Moed zakt me steeds meer in de schoenen, maar kan ook met momenten positief blijven omdat we al een gezonde dochter hebben.
Ik heb in het verleden ook chlamydia gehad, maar ondanks dat dus toch zwanger geraakt. Zelfs begin dit jaar nog een keer maar dat is in juni een miskraam geworden.
Ik ga nu eerst starten met acupunctuur, dan pas echt de medische molen in (mn vriend heeft ze zaad al een keer laten testen en was niet erg zorgwekkend).

Veel succes!!!
 
Oh wat vervelend dat je huisarts er zo op reageert. Dit onderwerp ligt vaak erg gevoelig.Wij zijn na 5 jaar (“serieus bezig”)nu door IUI zwanger geraakt. 1e keer IUI geslaagd, 2e x spontaan zwanger gelijk na miskraam, ook helaas een miskraam, nu de IUI (4e) van september geslaagd! (16 wk)
Ik weet idd dat je eerst een jaar zelf moet proberen, daarna kan je doorgestuurd worden. Ze gaan de zaad van de man onderzoeken, bij de vrouw bloedprikken en een inwendige echo maken. Als daar niks bijzonders uitkomt sturen ze je eigenlijk weer naar huis om het nogmaals een jaar te proberen….
Heel veel succes! ?
 
Wauw, wel lomp van je huisarts dat die opmerking erbij moest. Een jaar proberen is op zich al een geldige reden en met je hele verhaal erbij zou je toch zeker zeggen dat je op z'n minst in aanmerking zou moeten komen voor onderzoek of het wel kan gaan lukken nu. Misschien was die eerste wel een compleet wonder dat het gelukt is of is er inderdaad daardoor/daarna een en ander veranderd waardoor het nu niet meer zo vanzelfsprekend is. Maar fijn dat je de doorverwijzing in elk geval hebt gekregen, hopelijk is de gynaecoloog of fertiliteitsarts wat begripvoller.
Toen ik bij de fertiliteitsarts kwam was het inderdaad ook zaadkwaliteit onderzoeken, mijn bloed onderzoeken (volgens mij vooral op hormoonwaardes) en een inwendige echo, en verder een gesprek over opvallende dingen aan je cyclus en algemeen je leefstijl en risicofactoren (denk oa aan ziektes/aandoeningen/medicatie van jou of je partner, roken, gewicht, gevaarlijke stoffen op werk, aangeboren afwijkingen/vruchtbaarheidsproblemen in de familie etc.). Aan de hand daarvan kunnen ze soms besluiten aanvullend onderzoek te doen (bijvoorbeeld eileideronderzoek is niet ongebruikelijk als je chlamydia hebt gehad), een behandelmethode voorstellen of besluiten dat nog even aankijken ook een goede optie is voordat er overgegaan wordt tot behandelingen.

Heel veel succes, hopelijk mag je kinderwens snel in vervulling gaan!
 
Hoi zeeuwsmeisje wat vervelend dat je zo naar behandeld bent door je huisarts. Hopelijk een betere ervaring straks in het ziekenhuis. Ik wilde zeggen dat er al een groepje bestaat onder de naam dames die al wat langer wachten waar ik zelf ook al inzit. Hier zitten meiden die al langere tijd in het traject zitten maar ook die net beginnen of op het punt staan om te beginnen. Zelf vindt ik het een hele fijne groep om verschillende verhalen en ervaringen te kunnen delen. Je bent in ieder geval van harte welkom om daar aan te sluiten. Hoe dan ook heel veel succes met alles wat er nog komen gaat.
 
Hi Zeeuwsmeisje,
Na wat raar en naar dat de arts zo moeilijk deed joh! Lijken mij allemaal gegronde redenen om doorverwezen te worden.. 
Wij zijn ook 1,5 jaar serieus bezig om zwanger te worden en inmiddels doorverwezen naar de gyn. 
Onze eerste afspraak is in december geweest, dit was vooral een intake met een hoop vragen en een inwendige echo. 
Wij hadden overigens met 1 jaar proberen al dat ons (nouja niet mijne) zaad werd gecheckt, en mijn bloed (om te checken of ik wellicht ooit chlamydia heb gehad, wat niet het geval is). 
Nu over 4 weken hebben we ons 2e gesprek. Ik moet mijn temp bijhouden en tijdens de volgende afspraak zullen ze ons verder informeren over het volgende onderzoek, dat word dan een samenlevingstest. Ze gaan dan dmv een echo checken hoe de zaadjes zich voortbewegen in mijn baarmoeder. 
Mocht daar niets uitkomen, krijgen we wss een HSG onderzoek. 
Dit is in iedergeval hoe het er bij ons voorstaat. Echter is natuurlijk elke gyn anders en zullen er ook verschillen zitten in elk orienterend fertiliteit onderzoek.
Ik wens je heel veel succes en hopelijk een mooie positieve test in het nieuwe jaar. 
 
Hoi allemaal, 
Thanks voor de lieve berichten. Ik begon al aan mezelf te twijfelen. 


Vandaag naar de gyn geweest. Mijn man mag zaad inleveren en ik mag twee dagen later voor een inwendige echo van mijn eierstokken. De gyn zei dat we waarschijnlijk nog steeds grote kans hebben om zwanger te worden w.s. 15 % kans per keer. Ik ben ongesteld anders had ik nu gelijk de echo gehad. Wel fijn om wel serieus genomen te worden: hij begreep wel dat we na 2,5 jaar gestopt te zijn met de pil en een zoon van ruim 4 nu even verder te willen onderzoeken/ uitsluiten.  

 
Terug
Bovenaan