als je al kids hebt waar gaan ze heen tijdens de bevalling

Hallo ik heb een vraagje,
ik weet dat ik weer in het ziekenhuis moet bevallen...
nu was ik benieuwd hoe jullie het regelde met oppas voor de kids die jullie al hebben

Groetjes

Hoi!

Ik ga ook in t ziekenhuis (kraamkliniek) bevallen, van de derde! Het nadeel v.d. kraamkliniek is dat toegang tot de verpleegafdeling voor kids onder de 12 niet toegestaan is... Gelukkig is er een speciale speelruimte beneden, en een 'kantine'. Zodra ik weer ter been ben v.d. ks, kan ik m'n jochies weer knuffelen!!! Een van de moeilijkste momenten toen ik ging bevallen van de 2de (ks) was dat ik m'n oudste 'wel 3 dagen' niet had gezien, 'afscheid' viel me zwaar!!!!   Nu ben ik wat meer gewend en zijn m'n kids (max. 4dgn) weleens bij me weggeweest. En bijna elke za/zo gaan ze naar m'n schoonouders.
Begin sept. komen m'n ouders voor een maand of 2. Ze komen me helpen met de kids. Dit hebben ze ook gedaan met de geboorte van Ioannis en Billy. Ze hebben geen quantity maar quality time met hun kleinkids! Verder gaan de kids ook naar de kdv.
Ben benieuwd hoe t gaat. Ioannis de oudste (3) was totaal niet jaloers en heel lief. Billy (1,5) is soms nogal jaloers, wil veel aandacht en is best ruw in z'n enthousiasme...
We zullen zien...
groetjes,Priscilla

Ik moet eerlijk zeggen dat we nog geen plan hiervoor hebben gemaakt. is ook lastig als je niet weet wanneer je bevalt. Gelukkig hebben we goede vrienden in de buurt wonen en ook bij de buren kunnen we terecht. En anders het KDV?? De opa's en oma's wonen te ver weg, helaas.

Nienke

Hoi,
We hebben nu nog niet echt een plan gemaakt. Toch maar eens over hebben...
Toen ik ben bevallen van de 2e hadden we afgesproken dat we mijn moeder zouden bellen en als we 's avonds / 's nachts naar het ziekenhuis moesten zouden we de babyfoon naar de buren doen (hebben een babytel, dus hoefden de buren alleen te bellen dat ie aan stond) We zijn uiteindelijk 's nachts om half 6 richting ziekenhuis gegaan. Buren gebeld en de buurvrouw heeft de oudste 's morgens uit bed gehaald en bij zich gehouden. Mijn ouders waren zeer verbaasd toen we rond half 11 belden...
Ik denk dat we het nu op dezelfde manier doen... Hebben nu alleen nieuwe buren (we zijn nog niet zolang geleden verhuisd) dus moeten het even opnieuw afstemmen...
Een geplande ks op een dag dat de kinderen naar de opvang gaan lijkt me wel ideaal, maar ja... da's natuurlijk geen reden voor een geplande ks....
Succes allemaal!!!
Groetjes, J

mijn dochtertje (nu 13 maandjes) gaat naar me schoonouders.. daarmee heb ik gelijk 2 vliegen in 1 klap ik weet dat me meisje in goede handen is en ik heb me schoonmoeder niet meer bij de bevalling ;)

ik beval in het ziekenhuis omdat ik dat gewoon een fijner idee vind.. en zorda de kleine geboren is kom me dochter natuurlijk gelijk met opa en oma bij haar kleine broertje kijken.

groetjes jessica

Ik heb nog geen plan. Mijn schoonmoeder komt net voor de uitgerekende datum bij ons logeren, dus ik hoop dat het daarmee is opgelost. Anders moeten we improviseren, opa en oma, kdv, buren. Het lukt wel denk ik.

Miriam

In principe wil ik thuis bevallen, maar zoals bij mijn tweede kindje moest ik toch plotseling naar het ziekenhuis. Toen hebben mijn schoonouders opgepast. Net als toen heb ik gewoon aan een aantal mensen gevraagd of ze stand-by willen staan. Je weet immers nooit wanneer de bevalling gaat beginnen en hoe het zal verlopen en of je nu toch thuis gaat bevallen of in het ziekenhuis.

Mocht het 's nachts beginnen dan vraag ik de buren of ze de boel een beetje in de gaten willen houden, mochten de kinderen toch wakker worden 's nachts. Mocht ik naar het ziekenhuis moeten dan blijven ze gewoon oppassen. Ik kan mijn schoonouders nog bellen en overdag mijn moeder.

Nu is het zo dat mijn vriend vlak voor de bevalling nog een belangrijk hertentamen heeft en minstens twee uur van huis is. Mocht het dan gebeuren en hij is niet op tijd terug (gezien de duur van mijn vorige bevallingen),  bel ik mijn beste vriendin om mij te steunen en kijk ik wel wie ik bel om op de kinderen te passen. Ik heb in ieder geval genoeg opties.

Eigenlijk hoop ik gewoon dat mijn bevalling begint zodra de kinderen naar school en het kinderdagverblijf zijn en dat ik het weer net zo snel doe als de vorige keren, haha!!

Groetjes Paula
33,3 weken

hoi...
jaa... ik vind het nogal moeilijk

mijn buurtjes gaan met vakantie... en mijn schoonouders zijn dan ook met vakantie....
mijn ouders wonen 260 km verder............ haaa wordt nog wat....
ach het zal wel goed komen..........................:p

Terug
Bovenaan