Hoi mellow,
Sinds dat ik gestopt was met de pil, en dus voor een zwangerschap ging, werd ik gewoon iedere maand ongesteld.
Op een gegeven moment ben ik gaan tempen om te zien waar ongeveer m'n eisprong lag. Heb dit zo 'n 8 maanden volgehouden. In die tijd kwam het een aantal maanden voor dat m 'n temp helemaal niet omhoog ging, en er dus geen eisprong plaatsvond. Ik werd vervolgens wel gewoon op de normale dag ongesteld!!
In je hersenen worden rondom je menstruatie als het goed is 3 hormonen aangemaakt (in je hypofyse) een hormoon zorgt voor de groei van een eiblaasje, een ander hormoon zorgt voor de aanmaak van je baarmoederslijmvlies (dat je weer verliest als je ongi bent) en het laatste hormoon moet zorgen voor het springen van het eiblaasje.
Bij mij werd dat laatste en soms zelfs ook het eerste hormoon dat ik noemde niet afgegeven!! maar wel het middelste voor het baarmoederslijmvlies, vandaar dat je dan toch ongi wordt.
Gelukkig zijn er middelen voor die de groei van een eiblaasje stimuleren en ook om het te laten springen, want nu ben ik inmiddels 4 w +5 dg zwanger!!
Hopelijk geeft dit een antwoord op je vraag,
Succes, MOON