als je geen eisprong hebt, wordt je dan ook niet ong.??

Hoi,

misschien een domme vraag, weet het niet, maar lees wel eens dat sommige vrouwen iets moeten slikken omdat ze geen eisprong hebben. Wordt je dan ook niet ongesteld? Hoe merk je anders dat je geen eisprong hebt??

bey, Mellow

Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat anderen hier op zeggen.
Ik twijfel ook of ik wel altijd een eisprong heb. Ik heb in ieder geval nog geen positieve ovu test in mijn handen gehad in de afgelopen 1,5 jaar. Maar goed, ik was dus wel zwanger in februari.
Het eerste jaar werd ik bijna niet ongesteld (4x in 1 jaar waarvan 1x door kuur om mestruatie op te wekken. Nu wel iedere 4-6 weken. Maar of ik dan ook echt altijd een eisprong heb?
Ik denk dus zelf dat een menstratie niet persee hoeft te betekenen dat je een eisprong hebt gehad.
Vroeger voelde ik de eisprong uit mijn rechter eierstok altijd heel goed, maar ik voel nu niks meer.
Ben nu maar gaan tempen. Hopelijk wordt ik daar wat wijzer uit.

Hoi mellow,

Sinds dat ik gestopt was met de pil, en dus voor een zwangerschap ging, werd ik gewoon iedere maand ongesteld.
Op een gegeven moment ben ik gaan tempen om te zien waar ongeveer m'n eisprong lag. Heb dit zo 'n  8 maanden volgehouden. In die tijd kwam het een aantal maanden voor dat m 'n temp helemaal niet omhoog ging, en er dus geen eisprong plaatsvond. Ik werd vervolgens wel gewoon op de normale dag ongesteld!!
In je  hersenen worden rondom je menstruatie als het goed is 3 hormonen aangemaakt (in je hypofyse)   een hormoon zorgt voor de groei van een eiblaasje, een ander hormoon zorgt voor de aanmaak van  je baarmoederslijmvlies (dat je weer verliest als je ongi bent) en het laatste hormoon moet zorgen voor het springen van het eiblaasje.
Bij mij werd dat laatste en  soms zelfs ook het eerste hormoon dat ik noemde niet afgegeven!! maar wel het middelste voor het baarmoederslijmvlies, vandaar dat je dan toch ongi wordt.
Gelukkig zijn er middelen voor die de groei van een eiblaasje stimuleren en ook om het te laten springen, want nu ben ik inmiddels 4 w +5 dg zwanger!!

Hopelijk geeft dit een antwoord op je vraag,
Succes, MOON

hoi hoi,
je kan zeker gewoon ongi worden als je geen ei gehad hebt. je lichaam bereidt zich voor op een evetueel eitje om bevrucht te worden, maar als dat niet het geval is, wordt het afgestoten en begint je baarmoeder weer met de voorbereidingen voor de volgende ronde.

zolang je geen eisprong hebt wordt je ook niet ongi. ik ben nu 1 maand en 1 week overtijd zit in de eerste ronde en schijnbaar is mijn ei dus nog niet geweest.

als je je ei hebt dan wordt hij bevrucht of niet en als hij dus niet bevrucht wordt dan wordt je dus ongesteld. en zolang je dus geen ei hebt wordt je ook niet ongi.

ik zit ook maar te wachten en te wachten, constant negatieve testen in me handen en ook geen ongi. dus is niet echt prettig die onzekerheid dat je niet weet waar je aan toe bent.

Bedankt voor jullie reactie. Alleen...ehmm...ze zijn erg verschillend dus weet het nog niet, haha.
Maar goed. Het is ook niet zo dat ik denk dat ik geen eisprong heb ofzo, maar was gewoon benieuwd naar dit. Zal het eens even google-en!

groetjes Mellow

Hoi Mellow,

Ik zou mijn verhaal eens aan  je vertellen.
Ik ben gestopt met de pil in oktober 2007, werd wel ongesteld, maar niet vaak in 1 jaar tijd.
Ik dacht na ongeveer 7 maanden laat ik maar eens naar de huisarts gaan. Ik had niet eens getemperatuurd of ovulatietesten gebruikt en de huisarts stuurde me door naar het ziekenhuis (gynaecoloog).
Daar kreeg ik een inwendige echo en konden ze daardoor zien dat ik pcos heb en via een bloedonderzoek.
Ik had mijn menstruatie toen 1 keer in de 3 a 4 maanden. Maar dan zonder eisprong.
Daardoor heb ik clomid voorgeschreven gekregen om een eisprong op te wekken en slik 150mg, omdat 50 en 100mg niet aansloegen.
Ook moest ik toen ik geen eisprong had van de clomid provera slikken om de menstruatie op te wekken. Heftig spul, maar dat hoef ik nu dus niet meer te gebruiken omdat ik nu twee keer een eisprong heb gehad met 150mg clomid.

Misschien dat dit een duidelijk beeld geeft, dat je best een menstruatie kan krijgen ook al heb je geen eisprong!

Groetjes van Patries.

ja maar minder  dan normaal  heb doir tempen meerdere  cyclussen gehad  waar ik geen ei had maar wel menstrueer tis de helft minder en kortrr dan normaal 

Terug
Bovenaan