als je in een flat woont

hoi hoi
voor mij is de tijd nog niet aangebroken maar heb wel ff een vraagje
mijn vriend en ik gan verhuizen volgende maand naar een flat met lift
mijn vk heeft gezegd dat wanneer ik in n flat ga wonen ik in t ziekenhuis moet bevallen ook al ben k helemaal gezond ik wil t liefst thuis bevallen en er is ook nog steeds geen reden om dat te MOETEN maar dus wel waneer ik in flat ga wonen
nu is mijn vraag of er meedere zijn die in n flat wonen en gewoon thuis mochten bevallen ?????????

hallo ik woon in een flat met lift en ik mag thuis bevallen de vk had aan mij gezegd dat een brandcard wel in de lift moet passen als er complicaties zijn .maar ik mag gewoon thuis bevallen

Hoi, ik woon ook in een flat zonder lift (en 4 trappen...vreselijk!). Ik ben gewoon thuis bevallen. Ik moest achteraf wel naar het ziekenhuis voor een operatie maar ik moest zelf lopen. Het zou te lang hebben geduurd als we hadden moeten wachten op de brandweer (er kon geen ambulance en brancard komen omdat er geen lift was...en dan moet de brandweer er aan te pas komen met zo'n grote ladder). Ik heb er volgens mij 20 minuten erover gedaan om beneden te komen maar het was nog altijd sneller dan wachten op de brandweer en hun trap. Dus mijn ervaring is dat je van de VK gewoon mag bevallen in een flat! En wij dus in een flat zonder lift. Ik ben een beetje verbaasd dat je van de VK niet thuis mag bevallen. Maar misschien heeft elke praktijk weer hun eigen regels.
Succes!!

Ik zou geen reden weten om iemand te dwingen niet thuis te bevallen wanneer ze in een flat woont. Alleen moet een brancard in een lift passen. Maar vraag eens naar haar redenen, misschien heeft ze hele goede. En vraag anders wie de poliklinische bevalling gaat betalen ;).

hoi yvonnie

ik mag ook gewoon thuis bevallen en ik woon ook in eenf lat met lift en 5 hoog! en ze heefte r bij mij nooit iets over gezegd ze zei tegen mij waar jij wilt bevallen jij moet er op je gemak zijn!

ik hoop voor je dat je als nog thuis mag bevallen als ze geen reden kan zegge!!! succes

danielle 36 weken

hoi yvonnie,ik heb al 2 kinderen en van van de jongste thuis bevallen. wij wonen ook in een flat. ik kan je aanraden om thuis te bevallen, alleen als er een bracard in de lift past. want na mijn bevalling (die verliep prima) kreeg ik een bloeding en moest direct naar het ziekenhuis. de brancard paste niet in de lift, dus moest er nog een ambulance komen om met 4 man mij naar beneden te dragen. nou dit was dus geen prettje. overigs is het wonen in een flat geen reden om niet thuis te mogen bevallen. groetjes

a ok bedankt ik vind t nl geen leuk idee om in het ziekenhuis te moeten bevallen zonder dat er een medische reden voor is voor mij is t de eerste keer dus heb nog geen idee van oe t allemaal zal gaan lopen maar wil t wel graag thuis doen en als t dan echt nodig is ja dan is de rekening toch voor mijn verzekering ????
in ieder geval bedant allemaal voor jullie reacties
xxjes yvonnie

Terug
Bovenaan