als je weeen hebt, 5 cm ontsluiting maar het zet niet door.........................................

hallo lieve zwangere vrouwen, ik heb een vraag want ik zit nu in een situatie die me erg onzeker maakt,
Ik ben 40 weken zwanger en zondag had ik echt weeen(helemaal blij natuurlijk) Na een paar uur toch de v.k gebeld en die kwam langs 5 cm ontsluiting was haar conclusie, lekker op vangen en kom later nog terug, Toen de v.k terug kwam was de ontsluiting het zelfde maar de weeen werden minder.
Het hartje van de baby hoorde goed en was erg druk.
We zijn toen naar bed gegaan en toen ik de volgende ochtend wakker werd was er niets meer aan de hand. We zijn nu 2 dagen verder en nog steeds is het rustig, BEHOORLIJK frustrerend dat is het wel en ik vraag me af wat er nu verder gaat gebeuren en wat zou de v.k bij het volgende  bezoek kunnen gaan doen??
Hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken.

Dank je wel!!

groetjes Claudia   40 wkn en 2 dgn

Hoi Claudia,

Balen zeg!
Mijn zus had vorig jaar hetzelfde. Alleen had zij het 'geluk' dat haar vliezen ook waren gebroken. Daardoor hebben ze haar na 24 uur aan de weeënopwekkers gelegd.
Maar de VK zei toen wel, dat als dat niet het geval is ze  er niets aan doen en je dus gerust nog een aantal dagen laten lopen totdat het vanzelf doorzet.
Ik hoop voor jou dat het zo ver niet hoeft te komen, sterkte!

Groetjes Aslan

hoi,

erg herkenbaar!!! Alleen bij mij gebeurde dit over een periode van 10 weken! Iedere week heftige weeen en een cm ontsluiting erbij..... En helaas, ze doen helemaal niets totdat de baby zich niet goed meer voelt. Misschien dat ze je kan strippen, maar ik denk nog niet dat ze dat willen doen.

sterkte
liefs lin

Hoi Claudia,

Jee, dat is echt balen zeg.
Als ik jou was zou ik de vk bellen en vragen of ze je wilt strippen, dat kan het weer op gang brengen.
Ik ben het momenteel ook helemaal zat, met 40 weken heeft ze geprobeerd te strippen maar ik had net een cm, en kon ze er niet goed bij. Gister, met 41 weken was ik er weer en heeft ze me nog een keer gestript, nu had ik 2 cm, door de voorweeen. Alleen schijnt mijn baarmoedermond erg diep te liggen waardoor ze er moeilijk bij kan. Gister heb ik om de 5 minuten echt heftige voorweeen gehad, ik dacht ook van nu gaat het echt beginnen maar helaas, toen we naar bed zijn gegaan is het weer afgezwakt. Pfff, zo gaat het al weken.
Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor onderzoeken, ik hoop dat daar iemand is met hele lange vingers, hihihi.
Ik mocht trouwens mn vk gewoon bellen als ik weer gestript wil worden. Het schijnt toch het laatste zetje te kunnen geven.

Veel sterkte,

Ris

Mijn vk vertelde mij dat als je gestript bent, dat als het iets doet het op de dag zelf is of op de derde dag na het strippen gek genoeg.

Wat bij mij altijd enorm hielp (bij allevier de kindjes, op het eind) was gewoon sex.... Niet alleen zorgt een orgasme voor samentrekking van de bm, maar ze zeggen dat het sperma van de man, op het juiste moment ook werkt als een weeenopwekker. Ik weet niet of het allemaal toeval was, maar zeker een prettigere manier dan strippen!

liefs lin

Hallo lieve vrouwen,
We zijn weer bij de vk geweest maar ze gaat er verder niets aan doen, haar advies was ook sex hebben en dat hebben we dus gelijk gedaan gister maar helaas het heeft volgens mij geen vooruitgang geboekt.
Moeten donderdag weer naar de vk en als het dan nog zo vast zit kunnen we vrijdag naar het ziekenhuis voor een ctg. en dan maar verder afwachten wat er gaat gebeuren. Mag hopen dat het niet zo lang meer hoef te duren en ik hou jullie op de hoogte.
Voor jullie allemaal een fijne tijd nog en een super bevalling gewenst.
Liefs clau.

hallo zwangere vrouwen,

Ik ben in middels bevallen van een goed gezonde zoon met de naam Marlon.

Zondag om kwart over 8 'savonds begonnen de weeen door te zetten dus de v.k gebeld en die kwam gelijk, Even gekeken hoe ver de ontsluiting was gevorderd en dat was op dat moment 7cm. Bel de kraamzorg maar en als die komt prik ik de vliezen door. Dat was om 21.28.uur Ze zei als je kan perzen dan pers maar mee want het is voledige ontsluiting en ja wel om 21.37uur is onze zoon geboren heel snel en heel heftig maar verder alles goed.

Ik wil iedereen die nog zwanger is een prettige zwangerschap wensen en voor iedereen die net bevallen is 'geniet lekker van jullie kleintje!

Terug
Bovenaan