Als je zelf voedingsintoleraties hebt...

<p>Nu onze dochter 6 mmd is, zijn wij actief begonnen de oefenhapjes op te bouwen naar meer. Er zijn zoveel leuke recepten tegenwoordig te vinden, waardoor het zelf maken geen probleem is. Echter zitten wij bijvoorbeeld met de issue kaas. Wij hebben beide een koe-melk allergie. In sommige recepten kun je kaas toevoegen. Daarnaast mag ik zelf een heleboel niet eten vanwege intoleranties. Ik wil haar geen voedingsmiddelen ontnemen omdat wij ze niet of nauwelijks eten. Aan de andere kant wil ik ook geen voedingsproducten weggooien omdat het bederft (ze eet nog lang niet hele maaltijden). Hoe gaan anderen hiermee om? </p>
 
Hoi,
Ik maak alles voor onze dochter en er blijft niks over want het gaat de vriezer in. Zo maak ik eens in de zoveel tijd iets van 20 maaltijden ;-) 
Dat kun je toch doen? Het is het beste dat ze nu alles krijgen omdat je dan ook weet of ze ergens allergisch voor zijn. 
 
Het gaat meer om dat er bijvoorbeeld een handje geraspte kaas doorheen gaat of 1 grote champignon. Dit zouden dan 3 porties zijn. Tel maar uit... we hebben een extra vriezertje, blijkbaar niet groot genoeg om een variaté aan voedingen in te vriezen.
 
 
Ze krijgt borstvoeding denk ik dan? En jij eet KM vrij dus je weet niet hoe ze uberhaupt reageert?
Of krijgt ze fles? Als ze gewoon flesvoeding krijgt en daar niet op reageert, dan zal ze namelijk geen KMA hebben.. Aangezien de reguliere flesvoeding gewoon bewerkte koemelk is hihi. 
 
Als je zelf veel niet kunt eten en geen grote vriezer hebt, zou ik je groentes bij de groenteboer of op de markt gaan kopen. Daar kun je vaak gewoon pakken wat je nodig hebt. Ik heb ook wel eens 4 champignons staan afrekenen omdat ik gewoon niet meer nodig had.
Wat betreft kaas, bij de jumbo hebben ze kleine zakjes geraspte kaas van 50 of 100 gram ofzo.
Wat ik ook nog wel eens doe met bijvoorbeeld wortels, die lust ik echt niet, is een aantal porties voor onze zoon maken en een portie voor mijn man. Ikzelf eet dan die avond andere groenten. Scheelt toch weer met weggooien. 
 
Terug
Bovenaan