Als mannen toch eens....

A

Anoniem

Guest
Wat denken jullie,
Als mannen toch zwanger zouden moeten ( mogen) zijn,
En als ze dan ook nog moeten bevallen,
En daarna ook nog eens borstvoeding moeten geven,

Zouden er dan nog veel kinderen geboren worden????
( met behoorlijk sarcasme geschreven...)

hihi ik hoor hier niet (hoor op het januari forum) maar les hir wel eens mee, en wou toch ff reageren..

als dat alles op de mannen was neergekomen, dan was er alles aan gedaan om het allemaal zo makkelijk mogelijk te maken voor die pieperds zodat ze zo min mogelijk pijn hebben, en dan hadden er geen pc's, mobiele telefoons, of navigatiesystemen bestaan, want dan hadden ze iedereen aan het werk gezet om dingen uit te vinden die alles wat wij nu doen voor henzelf wat dragelijker zou worden gemaakt!

Hallo

Als mannen kinderen zouden kunnen krijgen, dan werdt de mens met
uitsterven bedreigd. Ze zijn al erg zielig als ze verkouden zijn en een
beetje grieperig. Dan willen ze het liefst de hele dag op bed liggen en
vertroeteld worden door moeder de vrouw! En wij vrouwen hebben daar dus
geen tijd voor. Onze kindjes houden er echt geen rekening mee als mama
ziek is. Alles moet natuurlijk gewoon doorgaan. En dan zeggen ze dat de
vrouw tot het zwakke geslacht hoord, dus niet he! De natuur heeft het niet
voor niks zo bepaald dat de vrouw de baby's baren, want mannen zullen de
bevalling hoogstwaarschijnlijk niet overleven. Of het bij 1 kind laten.
Ach zij moeten dit wonder missen van het dragen van een kind. En weten dus
ook niet dat dit best zwaar kan zijn. Maar soms.....

Liefs Cindy 41wk en 2 dagen

Weet je, mannen zien het gewoon niet!!!
Zijn na 2 weken wel weer vergeten dat wij een zwangerschap en bevalling achter de rug hebben. Vergeten dat de borstvoeding (vooral 's nachts) behoorlijk wat van je vergt. Zien niet dat jij na bv geven ook wel even wil "niksen". Zien niet dat zij ook wel eens een luier kunnen verschonen. Zien niet dat er een vaat staat. Zien niet dat er een was gedraaid kan worden. Zien niet dat het bed verschoond moet worden. Laten dingen achter hun kont liggen. Etc. Etc.
Die van mij zegt: maar als je het vraagt, doe ik het heus wel. Maarja, ik word zo moe van dat constant vragen en vind mezelf dan zo'n enorme zeur.... Hoor mezelf dan de hele dag vragen " wil je even dit, doe je even dat enz.
Met als gevolg dat ik het dus niet vraag maar mezelf behoorlijk aan hem erger waardoor het weer een hoop sjachrijn wordt. Ook niet handig dus.

Blijft bij ons dus een eeuwig "twistpunt" ben ik bang...

Groet, Juul

hihi, nou ik weet niet of er dan veel kinderen zouden zijn, alhoewel. ik dnek datr de ruggeprik dan allang ook standaard in NL gegeven zou worden....

maar de mijne is gelukkig wel erg meewerkend met de verzorging. ik mag echt niet klagen. hij gaat vaak 's nachts ook even de luier verschonen zodat ik alleen bv hoef te geven. ruimt op in huis, stofzuigt, gaat vaker met de hond wandelen, vouwt de was op etc. dus nee ik mag daarover niet klagen.

moet wel even aankijken hoe het vanaf morgen gaat, want dan zijn zijn 2 weken vakantie voorbij. hij is zelfs jaloers dat ik nog bij Renske kan zijn de aankomende 2,5 maand en hij moet werken... ik had echt zoiets van ach de schat, helaas kan je geen BV geven, anders had ik best de aankomende maanden willen delen. maar stiekum ben ik ook weer blij dat ik nog even lekker mag genieten van ons kleintje de hele dag en nog niet hoef te werken.

hihihihihi,

Mannen vind ik niet geschikt voor een bevalling (althans, de mijne niet) Die vond het maar raar dat ik niet klaagde over pijn ed.
Maar over de verzorging mag ik niet klagen. Hij heeft ze in de vakantie meer gevoed dan ik (kan hij lekker zijn series volgen hahaha) Maar ook 's nachts doen (deden) we alles samen. Ik heb dat 1x alleen gedaan, en is echt net wat te veel en te weinig slaap.
Maar ik denk dat als mannen kinderen zouden kunnen krijgen, dat het allemaal 1 kind gezinnen waren geworden. En maar klagen.......hihiihihih

Groetjes Bertine

Nou, mijn man is ook heel lief hoor. Hij helpt waar hij kan, neemt veel van me over, koookt zelfs soms, doet veel in huis. Maar het grote ding met mannen is toch dat hij me zo vaak verteld dat hij dat allemaal doet. Tjee, weer stofgezogen, weer gedwijlt...
"Nou", zegt hij dan "ik heb de wc schoongemaakt hoor!!"
Nou, knap hoor schat, dat doe ik zo vaak! En nog eens duizend andere dingen die ik niet tekens vertel omdat dat heel gewoon is!
En ik was zwanger, en als extraatje mag je dan ook nog bevallen. Heel spectaculair verteld hij aan anderen hoe ontzettend hard ik in zijn handen kneep. Hij had er nog dagen last van... Het is ook wat!! Waar wij allemaal niet last van hebben na een bevalling!! En dan geef ik bv, wat ik prachtig vind hoor, laat ik dat voorop stellen.
En jee, verteld hij dan aan anderen, die gebroken nachten...
Huh?? Hij is toch diegene die lekker naast me ligt te slapen als ik Roef voeding geef??
Hij vraagt wel netjes of hij iets kan doen hoor, maar draait zich daaarna toch echt weer lekker om. En dan spuugt Roef zich eigen onder net als ik hem weer terug in bedje wil leggen. Schat, vraag ik dan, kleed jij hem ff om, kan ik even gaan plassen.
Maar daar laat de fijne motoriek manlief in de steek...
Het is heel goed dat Moeder Natuur het zo geregeld heeft dat wij deze klus klaren!!
Ik hoop dat hij niet ook nog verkouden wordt...
Ik ben blij dat jullie me begrijpen...
Groetjes Annemarie

Terug
Bovenaan