Als ouders om de haverklap verkouden of ziek...

A

Anoniem

Guest
hoi,
sinds begin van dit jaar zijn wij ouders van een prachtzoon. Maar nu ben ik afgelopen maand enorm met gezondheid aan t klungelen: eerst was zoontje ziek, daarna ik verkouden. Dat leek over, toen werd manlief ziek en ik weer zwaar verkouden. Zoonlief hoestte wat mee, maar zonder ziek te worden gelukkig. We dachten dat alles voorbij was, kreeg manlief buikgriep en ik een week later ook. Telkens als we denken "nu zijn we er overheen" komt er weer een zieke in t gezin. Herkennen jullie dit? Vind t langzaamaan wel genoeg en wil weer gewoon gezond zijn...!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Hee Mira,

Ik had je net een mail gestuurd.

ik ken het gelukkig niet echt. Maar mijn zus, leerkracht in het basisonderwijs, zegt altijd dat kinderen veel (nieuwe) ziektekiemen dragen en oppikken. Als ouders, en dus ook als leerkracht, kom je daar via je kind, ook  mee in aanraking. Resultaat, weer vaker ziek. Maar het gaat ook wel weer over.

Mijn zus roept altijd dat leerkrachten de erste 3 jaar heel vaak ziek zien en daarna is het meestal over. Misschien is het bij ouders hetzelfde. ik heb wel eens gehoord dat artsen hier ook last van hebben. wellicht herkennen je collega's dit in het ziekenhuis ook wel.

hee janneke!
Ik hoor op werk ook wel vaker dat als verpleegkundigen vam werkplek veranderen, ze vaker ziek zijn in begin. En ook dat kleintjes ziektekiemen meebrengen... Maar Jaap doet t eigenlijk heel goed, z'n ouders zijn juist watjes haha. Misschien komen gebroken nachten van t begin en bij mij 7mnd BV er nu uit? Ben blij dat we over week of 7 2weken de zon ingaan. Alle ziektekiemen uitbannen!!
Ga snel mail lezen!
Groetjes mira

Heel herkenbaar. Hier snotter ik al vanaf september en hebben we met het hele gezin al een buikgriep achter de rug.
Onze huisarts zegt altijd dat je per kind twee winters vol met snotters hebt voordat ze voldoende weerstand hebt opgebouwd.

Judith

Terug
Bovenaan