Als seks een moetje word na miskramen

Hoi iedereen! Ik weet geen raad meer met mezelf. Ik heb nu 2 keer een mislukte zwangerschap gehad. De eerste keer een miskraam van een tweeling en in november een buiten baarmoedelijke zwangerschap waarbij deze door middel van medicijnen is afgebroken. Daarna moest ik 3 maanden wachten voor ik weer zwanger mocht worden.

We mogen nu al weer 2 maanden maar vandaag toch weer ongesteld geworden (van onze dochter was het de 2e keer raak, de miskraam in 1 keer en de BBZ in 3 keer).

Ik kan al na de miskraam (dus voor de BBZ) niet meer ontspannen bij de seks. Dit ging bij onze dochter en voor de eerste miskraam heel soepel. We hadden er geen druk achter gezet. Maar ik wil zo graag zo snel mogelijk weer zwanger zijn (het ideaal beeld is het leeftijdveschil tussen mijn dochter en de 2e niet zo groot, maar we zijn ondertussen al een jaar verder!). Daarbij ken ik mijn cyclus ondertussen zo goed dat ik aan mijn afscheiding kan zien wanneer het tijd is om te klussen. In de vruchtbare periode is het dus echt meer "moeten" en buiten de vruchtbare periode gebeurd er ook niet veel meer omdat ik gewoon geen zin meer heb om wat voor reden dan ook.

Zijn er dames die ook geen zin meer hadden in de seks (om welke reden dan ook) en hoe hebben jullie ervoor gezorgd om weer te ontspannen?

Ik merkte het niet zozeer qua geen zin meer hebben in seks, maar wel gewoon in een algemene te grote druk op weer zwanger worden. Op gegeven moment heb ik voor mezelf echt moeten accepteren dat ik een groot leeftijdsverschil beter vond dan geen tweede kindje. Dat hielp voor mij in alles rond het zwanger worden wat te ontspannen en wat geduldiger te worden.
Ik ben nu wel zwanger van de tweede (en met 28 weken heb ik er al een tijdje vertrouwen in dat het deze keer ook echt goed zal gaan) en zie nu ook wel voordelen in het grotere leeftijdsverschil qua zelfstandigheid enzo, terwijl ik daarvoor eigenlijk alleen maar nadelen leek te zien van telkens nog een maand extra leeftijdsverschil en nog een maand verder van dat ideaalbeeld in mijn hoofd... 

Hopelijk mag het voor jullie snel weer gaan lukken!

Hoi ElsieJoy!
De acceptatie begint te komen en ik zie zeker ook voordelen van wat meer leeftijdverschil. Je hebt gelijk, of het nu nog 1 of 6 maanden gaat duren, dat maakt (na al deze ellende) ook niet meer uit.

Het probleem op dit moment is dat ik geen zin meer heb in seks en daar dan ook niet zo meer van kan genieten. Dus elke maand dat het niet raak is betekend dat ik me er nog een maand toe "moet" zetten. Zonder seks lukt het natuurlijk nooit. En ik durf te wedden dat wanneer het raak is, ik daarna weer als van ouds kan genieten omdat er geen druk meer achter zit.

Ik heb zelf altijd wel periodes gehad dat ik laag libido had en dus geen zin. Maar weet ondertussen dat je ook zin kan maken door het gewoon te doen. En door het regelmatig te blijven doen krijg je ook meer zin ;) . Bij mij werkt dit in ieder geval wel zo. En je kan intimiteit en seks hebben op verschillende manieren probeer samen te kijken wat je wel nog prettig vind en stel samen je verwachtingen wat bij.

Ik heb wel eens op dit of een ander forum gelezen dat mensen overstappen op zelfinseminatie. Dit om het moeten eraf te halen. En door het moeten eraf te halen, kan hopelijk de druk eraf gaan waardoor je weer vaker zin krijgt. Maar als dat dan niet op de goede dagen is is dat geen probleem.

ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus kan verder geen tips geven. Volgens mij kun je de spullen ervoor gewoon op internet kopen.

Bij onze 1e voelde het voormezelf ook vaak als een soort "verplichting". Op een gegeven moment hebben we het er ook over gehad. Natuurlijk zal het af en toe echt wel een soort moetje/druj tussen zitten, omdat je weet dat je eisprong is. Wij zijn helemaal geen romantische mensen oid maar heb toen wel een keer een leuk setje aan gedaan en wat kaarsjes in de slaapkamer gezet. Even een andere setting en echt even tijd voor elkaar. Het is en blijft lastig, je hebt maar kort de tijd en dan is het maar hopen dat het gelukt is, maar je moet opletten dat het niet ten kosten gaat van je (intieme)relatie.

Dank jullie voor de reacties! Hier kan ik zeker wat mee.

@Elisabeth: Het klinkt inderdaad logisch dat je meer zin gaat krijgen als je vaker seks hebt dus dat is zeker de moeite waard!

@MilouP: ik snap het idee van zelfinseminatie wel en dat het bij sommige vrouwen/mannen echt kan helpen. Het is zeker een goed idee, echter voelt dat voor mij (nu) niet goed. Misschien als het nog veel langer aanhoudt dat ik het ga proberen.

@Milu: Wij zijn ook totaal geen romantische en experimentele types, maar zoiets simpels als een leuk setje en/of kaarsjes kunnen het misschien wel doen.

Terug
Bovenaan