Als tandenpoetsen maar niet lukt..

Hoi mama's

Vonden jullie kindjes het ook zo leuk dat tanden poetsen? en is het nu een ramp? hier dus wel.. ik krijg het niet meer voor elkaar, ook mijn man niet.. het cb zei geen strijd maken, maar probeer het maar eens samen met je man, 1 vasthouden en de ander poetsen?? hoezo geen strijd, dan word het juist gillen.. ze snoept de tandpasta eraf en meer niet, zodra ik ga poetsen doet ze de tong naar voren en lukt het niet meer.. ook tandpasta op mijn vingers werkt niet, die bijt ze er bijna af! Hebben jullie nog tips? ze is nu 15 maanden en heeft al 8 tandjes, dus het moet wel gebeuren.

Bedankt

Groetjes
 
Zarah vond het eerst ook helemaal leuk. Ze begon al te lachen zodra we de badkamer inliepen. En opeens niet meer, drama! Ik ben er toen gewoon een tijd mee gestopt. Misschien niet goed voor haar tanden, maar of ik het nou probeer en het lukt niet, of ik probeer het niet en het gebeurt niet: het resultaat blijft hetzelfde, want die tanden worden niet gepoetst! Dus een paar weken gestopt, en pasgeleden weer begonnen. En het gaat weer hartstikke goed! Ze vindt het leuk, en wil nu zelf ook een beetje proberen te poetsen, en mijn tanden te poetsen. Dus ik ben helemaal tevreden!

Succes ermee!
 
Onze oudste Tijs heeft tandenpoetsen altijd heel leuk gevonden. Hij is nu 2 jr en 9 mnd en vindt het nog steeds leuk.

Wel heeft hij al heel lang zijn eigen tandenborstel. Dat werkt hier heel goed en ik heb van anderen gehoord waarbij tandenpoetsen wel een drama was, dat dat goed werkte. Iedere keer als zijn eigen tandenborstel helemaal op is (hij bijt erop), dan krijgt hij de tandenborstel waar ik mee poets en dan heb ik een nieuwe.

Succes met het drama. Hopelijk gaat het snel beter.

Groetjes,
Susan
 
hier was het ook een ramp.
Nu geven we hem vaak eerst even zelf de tandenborstel, kan hij even wat aanklooien en daarna mogen wij vaak heeeeel snel even zijn tandjes poetsen.
 
Hoi,

Lars vindt het tegenwoordig ook niet meer echt leuk, vooral door de houtgreep van papa, maar hij werkt dan wel redelijk mee. Wij zingen er een liedje bij, dat we van Sesamstraat hebben geleerd: poets je tanden op en neer, links en rechts en heen en weer. Poets je tanden voor het slapen gaan en als je 's morgens bent opgestaan.
We hebben er een vast ritueel van gemaakt (eerst zelf poetsen, dan papa poetsen, dan water drinken, in pyjama, liedjes zingen, boekje lezen, slapen) en dat werkt wel.

Succes, Marijon
 
Hoi,

Ook wij hebben na te moeten vechten (bij wijze van) een tijdje haar tanden niet meer gepoetst. Zelf had ze ook nog een haar tandenborstel verstopt haha. Toen ik een nieuwe had gekocht, vond ik de ouwe hihi.
Ik heb zo'n 3 weken niet gepoetst. En nu mag het weer. Ik gaf haar altijd al na het poetsen zelf de borstel en ze poetst zelf altijd na. Nu nog.
Papa accepteert ze trouwens beter dan mij.
Maar het kan zijn dat er tanden/kiezen eraan zitten te komen en dan vinden ze poetsen ook niet prettig. Daar kwam ik naar die paar weken ook achter. Ineens had ze 2 kiezen erbij en nu mag het weer.

Liefs Reneke
 
Probeer het inderdaad ook met een liedje. Op Youtube is er vast iets te vinden over tanden poetsen. Ik doe het al 3 maanden met het liedje van Oral B en het lukt aardig. Check even op Youtube.
 
Er zijn redelijk wat poets apps. Dat werkt nog enig zins bij ons. Maar vindt het soms echt lijken op mishandeling dat poetsen. Verschrikkelijk!
Huilen, verstoppen, naar je slaan, borstel weggooien, bijten, schoppen. Dus hou ik hem in de houdgreep maar dan houd hij zijn kaken stijf op elkaar. Wat moet je dan als ouder...? En dan nog 2 minuten ook. Dat lukt mij al helemaal never. 
Kunnen tandartsen /medische wereld pedagogen niet iets beters verzinnen? Mondwater of iets dergelijks?
Mijn kind snapt niet dat je gaatjes krijgt door niet te poetsen (dus mist de totale nut van deze handeling) en vind zo een borstel in zijn mond eng en vervelend. Ookal staan er hele leuke figuurtjes op. Ben trouwens met tandenpoetsen begonnen toen hij baby was maar kreeg rond 2 jaar er genoeg van. 
 
 
Terug
Bovenaan