Als vrienden wél zwanger blijken te zijn...

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje voor jullie. Mijn vriend en ik willen zo graag zwanger worden en zijn momenteel aan de 4e ronde toe. Mijn geduld wordt op de proef gesteld en ik blijk helemaal géén geduld te hebben.

Nu hebben mensen om me heen duidelijk wel meer geluk. Ondertussen hebben 4 vrienden in de laatste weken laten weten dat ze zwanger zijn.

Ik zou heel blij moeten zijn voor hen. Maar dat maakt me telkens vooral triest en een beetje jaloers.

Hoe gaan jullie daarmee om? Valt dit jullie ook zwaar?

Bedankt voor eventuele tips en verhalen,

Maya

Beste Maya,

Ik de voorgeschiedenis niet, dus ik weet niet hoelang jullie al bezig zijn. Ronde 4 is natuurlijk niet zo heel erg lang als je weet dat er eigenlijk een jaar voor staat.

Het is natuurlijk heel normaal als jullie iets heel graag willen en dat andere mensen om jullie heen met dit blije nieuws komen, maar vraag je eens af; Hoelang zijn je vrienden al bezig......?? Misschien alwel veel langer.

Ik ken het gevoel heel goed, ik had pas een miskraam gehad en mijn zus wist in dezelfde week dat ze zwanger was van haar 2e.....ik heb me daar bij neergelegd. En weet je wat ik dacht nou dan word ik  wel weer een leuke tante......

2 maanden later was ik zelf zwanger..... !!

Dus je gevoel is heel erg normaal, maar probeer altijd te denken dat je nog maar in ronde 4 zit......en dat het allemaal wel goed komt!!

Heel veel succes met zwanger worden.

Groetjes Patricia

Begin 2006 besloten wij voor een kindje te gaan.
Niet lang daarna hoorde wij van een vriendin dat zij 3 maanden zwanger was. Ik vond het geweldig.
Zij heeft ondertussen een fantastische zoon van ruim 1.
Een maand of wat terug vertelde ze me dat ze 3 maanden zwanger was van de tweede...
Dat was wel even slikken. Zij al voor de tweede keer en wij nog helemaal niks.
Tuurlijk ben ik blij voor haar, maar een beetje dubbel gevoel heb ik wel. Daar had ik de eerste keer helemaal geen last van.

Hallo

Ik ben van het dec. forum maar lees soms mee. Ik had het ook dat wij net bezig
waren met zwanger worden. We waren net in de 1e of 2e ronde, toen mijn collega
vertelde dat ze zwanger was. Ook ik voelde me een beetje jaloers, terwijl ik eigenlijk
helemaal niet zo ben. En daarbij we waren echt net begonnen, maar evengoed
last van jarloezie.Niet veel later werd ik zelf zwanger en zij kreeg een miskraam.Tot
op heden is zij nog steeds niet zwanger en ik zit nu op 29 weken.Nou voel ik me
dan weer een beetje schuldig dat ik jaloers was. En hoop iedere keer weer dat het
haar lukt. Ik vind het tegenover haar ook best lullig. Kom ik op het werk met mijn
dikke buik. En zij heeft nog steeds niets. De rollen zijn nu helaas voor haar
omgedraaid. En dat is voor ons alle twee soms wel moeilijk.
Veel sterkte en succes met het zwanger worden
Groetjes hopvrouw

Hoi Maya,

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Zit zelf toevallig ook in ronde 4, dus we gaan gelijk op, hahaha.

in mijn omgeving ook vele bekenden en vrienden zwanger. Voor hun ben ik heel blij, tenslotte is er niets mooiers, maar ik gun het mijn man en mij ook zo graag.

Wanneer er weer verteld wordt dat er iemand een kind krijgt voelt dat toch niet heel fijn. Maar ja je kunt er helaas niet zo veel extra's aan doen.

Ik begrijp je frustraties echter helemaal!!!!!!!

Heel veel succes met je 4e ronde en hopelijk behoren wij ook snel bij de gelukkigen!!

groetjes nath

Ja hoorrrrrrr heeeel herkenbaar!!!

Bij ons in de vriendengroep zijn er nu ook 2 zwanger en mijn broertjes vriendin ook!!!!
En ben echt blij hoor voor die mensen allemaal!!!
Maar ik wil ook zit ook in de 4 de ronde wel van het tweede kindje maar ja de wens is net zo groot als bij onze eerste!!!

Maar onze tijd komt ook wel we wachten netjes af!!! Kan niet wachten!!!

Liefs Sandy

ja ook ik snap wat je bedoelt gun het iedereen van harte natuurlijk maar me zelf een klein beetje meer.
mijn collega is ook zwanger hartstikke leuk natuurlijk maar ben ongelofelijk jaloers
wat zit een mens dan eigenlijk ook raar inelkaar als je het zo bekijkt want ik wil helemaal niet jaloers zijn want gun het iedereen.
maar hopelijk volgen wij gauw en dan zullen er ook wel mensen op ons jaloers zijn
 groetjes denkertje

hoi!
ik zit nu net andersom te denken....
wij zijn net begonnen en mijn zus is al anderhalf jaar bezig. Stel je nu voor dat ik eerder zwanger raak dan haar. ik gun het mijn zus zo om nu  zwanger te raken. ik weet niet hoe ik het dan op een goede manier kan vertellen......
maar ja misschien duurt het bij ons ook wel heel lang en dan maak me hier druk om terwijl dat niet nodig is.

Terug
Bovenaan