Als we het dan toch over een tweede hebben...!!

A

Anoniem

Guest
Dan ben ik wel benieuwd naar nog wat andere dingen.

- Ik zie op tegen een tweede bevalling, maar ik las net in een stukje dat over het algemeen de tweede bevalling veel sneller en makkelijk gaat dan de eerste. De eerste duurt gemiddeld 24 uur en de tweede 5 tot 6 uur. Kan dat bijna niet geloven 5 tot 6 uur. Dat vind ik echt supersnel. Zijn er mensen met een tweede kindje waarbij dit echt zo was of mensen die dit kunnen bevestigen? Of ging het bij jou juist helemaal niet sneller?

- Wat zou je bij een tweede anders doen dan bij een eerste?
Wij gaan bij de tweede een kraamfeest houden i.p.v. alle bezoek op afspraak. We waren meer dan 3 maanden bezig om iedereen te ontvangen en konden geen bezoek meer zien. Ook al vind ik een kraamfeest wel onpersoonlijk.
Ik hoop ook dat ik minder onzeker ben. Omdat je alles al een keer hebt meegemaakt.
Ook zetten we ons bed niet meer op klossen, want ons bed is er nu nog kapot van...! Af en toe zakken we er eens door. Hahahahahaha!

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Groetjes

hoi

wij weten nog niet hoe en wat, en weten ook niet wat we anders zouden doen of willen doen.

wij hebben zoiets, het komt zoals het komt, en het gaat zoals het gaat...

groetjes simone

heey,wij zijn nog hemaal niet bezig met een 2e maar als ik je stukje lees..ons meiske was er binnen 4 uurtjes dus wat ooit met een 2e..???
de vk zei destijds wel bij de nacontrole..bij een evt 2e bel optijd!!

verder zou ik voor evt een 2,meer t bezoek direkt in de kraamtijd denk ik..dan heb je niet zo lange tijd erna nog steeds kraamvisite..maar verder nog geen idee.
eerst nog lekker v ons meiske genieten..t gaat al zo snel.groetjes

Ik hoop ook dat de 2e bevalling sneller gaat hihi
Ik heb er bij de 1e ook 24 uur over gedaan! Maar in november zullen we het zien.
Ik het trouwens ook een ramp bevalling gehad, maar het verhield me er niet van om voor een 2e te gaan. Elke bevalling is weer anders denk ik dan.

Qua kraambezoek gaan wij dingen ook anders doen! Ik heb er geen zin meer in dat mensen plots op de stoep staan en ik ga me echt aan me middag slaapje houden! Tijdens mijn vorige kraam periode niet echt gedaan en ook niet de kans voor gekregen. Ook wil ik mijn schoonmoeder niet meer dagelijks over de vloer hebben......zich met alles te bemoeien en hier een dikke rotzooi te maken.
nee mensen komen nu maar wanneer het ONS uit komt en niet anders om.

Hoi,

bij mijn eerste ben ik ingeleid dus dat ging heel snel, in zes uur tijd van niets naar baby aan de borst, bij de tweede ben ik zo bevallen en dat duurde vanaf de eerste wee tot hij er was ongeveer twaalf uur en de derde vanaf de eerste wee tot hij er was 69 minuten!!! Verder was ik minder onzeker en angstig voor wat ging komen omdat ik het al had meegemaakt. De eerste bevalling vond ik heel heftig en bij de tweede al een stuk minder en bij de derde had ik zoiets van he, ben je er nu al??? Ik zou het zo weer doen maar denk dat ik dan bij de eerste wee al naar het ziekenhuis zou moeten omdat het steeds vlugger gaat!

Groetjes van Marloes

Hoi hoi,

Onze Sven is ook binnen 4,5 uur geboren dus ze hebben mij ook al gewaarschuwd dat een tweede mogelijk nog sneller kan komen. En ondanks dat veel mensen jaloers zijn op zo'n snelle bevalling, vond ik het niet echt een pretje. Ik kreeg de weeen niet meer weggepufd en had al na 1,5 uur persweeen die ik vervolgens dus nog 3 uur heb moeten wegpuffen. Dat viel niet mee hoor. Maar goed, we zullen het zien als er nog een tweede mag komen.

Het kraambezoek zou ik ook anders doen. Wij hebben zelfs nog kraambezoek gehad toen Sven al 11 maanden was!
Ik heb ook al aan zo'n kraamfeest zitten denken. En dan misschien gewoon voor kennissen en collega's. Dan kunnen goede vrienden en familie wel komen wanneer ze willen. Want die komen meestal toch wel in de eerste weken.

En de klossen onder het bed zijn verplicht..... Gaat om de werkhoogte van de kraamhulp en verloskundige. Die moeten van de ARBO op een bepaalde hoogte werken dus helaas heb je daar zelf weinig over te zeggen....

En voor de rest........ we zien het wel. Eerst nog maar eens zwanger worden.....

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan