Als ze de groenten niet lust...

A

Anoniem

Guest
Als ze de groenten niet lust...wat doen jullie dan?
Geven jullie niks...of geven jullie dan nog een flesje voeding?
Vind het moeilijk...ene kant denk ik...ze moet leren haar groenten te eten...en niet dat wanneer mevr. het niet lust, dat ik dan gelijk met iets anders kom.
Hoe doen jullie dat?

Groetjes Linda

Hoi,

Tja... ik heb hier het omgekeerde... met fruit dus. Eerlijk gezegd vind ik fruit minder belangrijk dan groente  maar voor fruit zijn er ook betere alternatieven vind ik.
Maar goed, wat je ook kan proberen... mijn nichtje vond het dus ook niet te pruimen.. maar eet zich het wezenloos aan rauwe groente; peen, komkommer, tomaat, radijs (is voor later, ik weet het) mss als je bijv. brocooli nét de kook erover laat gaan en gewoon een roosje ervan, paprika ontveld....

Kan je er wat mee???
groetjes Debby

ja...maar ze lust wel redelijk veel hoor...maar zoals vanavond had ik een potje olvarit met groente rissotto en dat vond ze dus echt niet te eten...denk dat ze een kwart potje op heeft. En dan vind ik het moeilijk of ik haar nog een flesje moet geven...of niks!

Groetjes Linda

gewoon doe wat je normaal ook altijd doet...
Tenminste... dat doe ik.... leg er ook maar net aan hoeveel opvolgmelk ze voor die dag opheeft. B'Elanna drinkt tegenwoordig té weinig opvolgmelk, dus dat is mijn probleem
Gewoon dát doen waar jij je het lekkerst bij voelt, en anders allebei gewoon een paar keer uitproberen, lijkt mij dat ze geen ingevallen koontjes heeft

groetjes Debby

Nee dat heeft ze zeker niet...het is echt "hollands welvaren" wat heb ik eigenlijk een hekel aan het woord zeg!
Ja ik denk dat ik het ook per keer aan moet kijken....en de ene keer wel toegeven en de andere keer niet...ik ziet het wel!!!

Groetjes Linda

Ik ook, en B'Elanna is alles behalve 100% kaas.... echt een teringzooi-terriër ... hahaha. Wij zijn zelf ook niet 100% kaas, gelukkig.... (sorry voor de dames die wél 100% zijn)

groetjes Debby

Als Thomas iets echt niet lust probeer ik nog een paar hapjes via een spelletje naar binnen te krijgen (zodat hij wel de kans krijgt te wennen aan de smaak) en dan open ik een nieuw potje. Ik vind het wel fijn dat hij het fijn vindt om te eten. Nou en wat hij niet lekker vind/vond probeer ik een aantal weken later nog eens, kijken wat er dan gebeurt. Meestal lust hij het dan nog steeds niet. Gelukkig vindt hij bijna alles lekker (of in elk geval lekker genoeg om gewoon te eten)

groetjes Ida

Hoi,

Ik laat het gewoon zo, maar maak wel een verschil tussen niet lekker vinden en niet lusten. Als Heather iets niet lekker vindt, nou ja, dan kijken we wel hoe ver ze het op krijgt en dan heeft ze pech. Later krijgt ze dan wel wat extra fruit of een cracker ofzo, maar ik ga niet zodra ze iets niet lekker vindt een alternatief aandragen. Ze moet ook aan verschillende smaken wennen.  

Als ze trouwens echt iets niet lust (Heather lust bv geen bruine bonen/kikkererwten), dan houd ik daar wel rekening mee. Een keer in de zoveel tijd 'probeer' ik een klein beetje, maar niet als echte groentehap.

Succes,

KT

Terug
Bovenaan