als zwanger worden langer duurd, lotgenoten gezocht

<p>Hallo mama's. Ik ben een mama van 34 en heb 3 prachtkinderen van 2 van bijna 9 en 1 van bijna 11. En nu... is er de wens om met mijn huidige partner samen ouders te worden. Mijn 3 kindjes komen uit een eerder huwelijk. 2 jaar lang zijn mijn vriend en ik al bezig zwanger te raken maar helaas... Een half jaar clomid heeft niet gewerkt dus we beginnen met de volgende stap. Peregon en pregnyl spuiten. De vervolgstap word ivf. Ik heb helaas wel een voorgeschiedenis. 1e zwangerschap kwam spontaan na 1,5 jaar. In dat anderhalf jaar een zeer onregelmatige cyclus van 25 tot wel 90 dagen. Dus het is een wondertje te noemen. De tweeling kwam na de 1e ronde clomid. Daarna 2 keer spontaan zwanger geraakt. Beide keren een bbz in de rechter eileider. Ik heb dus nu enkel nog de linker eileider. Een aantal jaar geleden heb ik een miskraam gehad. Daarna dus nooit meer zwanger geraakt. Ik krijg wel steeds een eisprong hoewel mijn cyclus zelfs nu met clomid weer steeds langer word. Nu zit ik met en zonder clomid tussen de 28 en 37 dagen. Ik word er ondertussen hopeloos van, gevoel van falen. Ik wil mijn vriend zo graag ook laten voelen hoe het is om papa te zijn. Wat nou als dat nooit gaat lukken. En ook de spanning om morgen met de prikken te starten. De gynaecoloog heeft het gehad over een kijkoperatie om te kijken of er aan de linker eileider beschadigingen zijn. Eerder is er een foto gemaakt waarbij vloeistof in de eileider is gespoten. Hij is wel gewoon open dus dat is ook het probleem niet. En dan de vraag, zullen we niet "gewoon"maar starten met ivf. Mijn gevoel geeft zo een teken dat het op deze manier niet gaat lukken... Is het angst? Of is het een teken van mijn lichaam zelf. Heel verhaal geworden maar ben benieuwd of er een clubje is waar ik mee kan praten. Of mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt en waar het toch nog gelukt is.</p>

Heej ik heb niet hetzelfde meegemaakt als jou, maar wil je toch m'n verhaal vertellen.  Toen mijn man en ik besloten om voor een kindje te gaan hebben we eerst bijna 3 jaar zelf geprobeerd zonder enig resultaat . Ik had wel elke maand een eisprong , maar is dus nooit gelukt . Uiteindelijk de stap genomen om naar de huisarts te gaan. We werden meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis . Daar de nodige onderzoeken gehad, waaronder een kijkoperatie,  maar alles was goed bij ons allebei. We zijn toen begonnen met iui. Hier hebben we er 6 van gehad voordat we naar ivf zouden kunnen.  Alle 6 de pogingen mislukt,  maar ondertussen wel een lijf vol hormonen die ik moest innemen en prikken.  Na de iui's zijn we over gegaan op ivf. De eerste verse poging was mislukt. Daarna een terugplaatsing gehad van een cryo en die bleef gelukkig zitten . Ondertussen 25 weken zwanger. 
Wat ik wil zeggen , ookal is bij jullie verder toch alles goed, het is niet te begrijpen waarom het dan niet wil lukken.  Houd iig hoop en de moed om door te gaan! 

Hoop houden is zo moeilijk omdat ik niet teleurgesteld wil worden. Maar we hebben zeker de moed om door te gaan. Bedankt voor je verhaal. Geniet van je zwangerschap!

8 jaar ! 
Nu 5 weken zwanger maar loopt niet op rolletjes . 
Bloedverlies al 3 dagen, veel opgezocht en 50/50 kans. Verloskundige zegt zolang roze / bruin en geen kramp hoef ik mij geen zorgen te maken. Internet geeft aan beginnende miskraam en wachten tot het doorzet. 
Dus super onzeker! 
21e vroege echo om te zien of het vruchtje is ontwikkeld
of een miskraam afwachten . Helse weken na 8 jaar proberen. 

Wel mogen genieten van heel veel positieve zwangerschaptesten waar ik jaren om heb gevraagd . Haha raar maar het voelt dan als een wonder . Let it be a miracle. 

Bij mij sloeg clomid ook niet aan, daarna nog andere pillen gekregen en was ook geen succes. Toen moest ik ook gaan injecteren en meteen eerste ronde raak. Dus hopelijk voor jou ook een succes verhaal! Ben dinsdag 7 weken zwanger en dan krijg ik een echo. Het is dus super spannend nog allemaal! 

Hoop houden is ook moeilijk hoor. Heb me vaak genoeg hopeloos en moedeloos gevoeld. Maar hopelijk is het voor jullie binnenkort ook raak. 

Liziefirsttime, ik duim voor je meid!!! 8 jaar is echt lang!

Silvia-xx gefeliciteerd! Ik ben heel benieuwd hoe het hier gaat lopen.
Vandaag beginnen met prikken.

Annnee ik hoop het ook. Al heb ik zelf al 3 prachtkids, ik wil zo graag met mijn vriend samen ook een kindje hebben.

Ik heb niet het zelfde al jou .
Maar bij ons lukt het ook niet ben al 7 maanden niet ongesteld gewoorden en elke maand woor je toch teleurgesteld door de testen naar de dokter en al geweest en een inwendige echo gehad en alles zit er goed uit niks aan de hand maar ben nog steeds niet ongesteld 

Terug
Bovenaan