Als zwanger worden niet vanzelf gaat.

<p>Goeie middag,</p><p>Ik lees hier al een tijdje mee, maar vindt het lastig om zomaar ergens in een topic wat al lopende is binnen te komen.</p><p>Wij zouden graag gaan voor een tweede kindje. </p><p>Helaas duurt alles langer dan we zelf hadden gepland. <br />Ons eerste kindje heeft ook 2 jaar op zich laten wachten. Uiteindelijk is het gelukkig via de natuurlijke weg gelukt. </p><p>Sinds dec 2018 proberen we voor een tweede kindje te gaan. Helaas tot op heden zonder succes.<br />We zijn onder controle in het ziekenhuis. Echter ligt dat nu even stil ivm met het corona virus. <br />Erg jammer, maar wel begrijpelijk natuurlijk.</p><p>Ze hebben bij ons tot op heden geen specifieke oorzaak kunnen vinden. Wel lijkt het erop dat ik niet elke cyclus een eisprong heb. </p><p><br />Wij hopen dat alles snel weer opgestart zal gaan worden en de IUI behandeling succesvol zal zijn.<br />Echter zou het natuurlijk nog mooier zijn als we via de natuurlijke weg alsnog zwanger mogen worden. </p><p>Wie herkent zich in dit verhaal en wil graag mee praten?</p>

Bij mijn dochter heeft het 32 maanden geduurd en nu bij de 3de alweer 17 maanden dus ik weet hoe je je voelt. Wat hebben ze bij jou onderzocht voor je iui behandeling 

Jeetje dat is ook al lang zeg. Wel een reden gevonden?

Cyclus iederekeer bijgehouden met echo's. Verder eigenlijk nog niks. Alles lijkt verder prima volgens de arts. 
Ik heb clomid gebruikt. Maar helaas kreeg ik daar overstimmulatie van eitjes door. 

Nam je 50mg clomid? Heb al gezien dat ze ook een aangepaste dosis kunnen doen, bv 50-25-50-25-50. Geen idee of dit een optie is?

Hoii milaa, 
Hier helaas ook. 
in 2017 begonnen voor een eerste kindje te gaan. Helaas bleef een zwangerschap uit. Ik had een onregelmatige cyclus. 
In 2018 is dan ook pcos geconstateerd. Toen begonnen met letrozol. Eind 2018 zwanger geraakt. Nu een zoontje van 9 maanden.
Wens voor een 2e kindje is er ook. toen hij 6 maanden was voor het eerst ongesteld geworden. Daarna niet meer. Helaas test negatief. Zou ik dan weer naar het ziekenhuis moeten? 

Nientje 

Hoi Nientje,
Je bent al bekend bij t ziekenhuis neem ik aan ivm onregelmatige cyclus / pcos?
Dan zou ik gewoon bellen en je verhaal uitleggen. Als ze vinden dat je het dan alsnog zelf moet proberen zeggen ze dat wel. Maar verwacht vanwegen je pcos niet.
Heb jij een van deze symptomen?
Soms twijfel ik of ik t ook heb.  Maar heb dit alles niet. 

overbeharing op gezicht, buik en rug.
haarverlies bovenop je hoofd.
(ernstige) acne.
overgewicht.

Hoii Milaaa, 
ja klopt. Ik ben in 2018 door verwezen naar het ziekenhuis. Daar is toen pcos geconstateerd. En toen idd daar onder behandeling geweest. Daar medicatie gekregen en in de gaten gehouden. 

ja zou idd kunnen bellen. Dacht wacht nog even af. Weet niet of ze alweer behandelingen doen. 

nee ik had ook niet van die klachten. Alleen acne. Maar daar heb ik al heel lang last van. 

nientje 

Terug
Bovenaan