alsjeblieft tips!!

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,
Ik heb een vraagje:
Onze zoon van 16weken is best veel wakker overdag. Hij krijg om half8 smorgens zn eerste fles, gaat dan tussen half9/9uur lekker in bad en meestal rond 10uur weer naar bed. dan slaapt hij tot half1 krijg zn fles en is dan ongeveer wakker tot half3. Dan slaapt hij tot half5, proberen we paar hapjes groente en zn fles. Dan begint hij rond 19uur erg moe te worden, maar als we hem dan in bed leggen, is het huilen,huilen,huilen of eigenlijk brullen!!! We krijgen hem dan ook echt niet stil, wat we ook proberen, laten huilen is eigenlijk geen optie want dan raakt die helemaal overstuur, nu proberen we hem steeds toch op bed te leggen, maar het is elke keer weer raak!! Nu halen we hem er na 2x troosten uit en gaan lekker wandelen in de kinderwagen, maar we willen graag dat die lekker 's avonds gaat slapen. Na het wandelen speelt die meestal nog even in de box maar dan begitn rond 21uur het huilen weer, terwijl die pas rond 21.30/22uur zn laatste fles krijg!! Heb iemand tips???? Ik kan zelf heel slecht tegen dat gehuil, ik moet ook zeggen dat ik verwend ben wat dat betreft want hij huilt anders nooit overdag. Als de kleine 's avonds zo overstuur is, word ik het zelf ook!!

iemand tips please????????

Groetjes

Hoi mamasab...
Wat vervelend ze dat je kleine man zo overstuur is, maar vooral ook dat je er zelf wanhopig van bent.
Onze dochter heeft ook een periode gehad dat ze 's avonds enorm huilde. Inderdaad helemaal overstuur. Wat we ook deden (wel/niet slapen, extra voeding, andere tijd in bad enz enz) het hielp niet. Het schijnt dat vele kinderen dit 's avonds hebben, de ene een uurtje, de andere meerdere uren achtereen, maar het is een bekend huiluurtje waarin ze de prikkels van overdag verwerken. Ze zijn dan gewoon moe en moeten het geleerde van die dag verwerken en kunnen dit niet anders uiten dan door te huilen. Misschien is dat het? Ze leren tenslotte al zo veel in korte tijd.. Klinkt logisch dacht ik destijds. Elise is er nu al enige tijd vanaf, maar ik vond het ook heel erg, maar het is dus een periode en gaat zo opeens over. Het hielp bij ons wel de prikkels die ze overdag kreeg te beperken, dus maar 1x p.d eropuit bijv. En vooral voor het slapen gaan een rustig ritueel, dus geen drukke muziekjes, beelden, speeltjes enz, en ik deed haar 7u in bad, dan in schemer de fles geven zodat ze goed lui was en dan sliep ze goed als ze rond half 8 / 8uur naar bed ging.
Gelukkig is het verder overdag wel een heel rustig kindje wat weinig huilt, hij mag natuurlijk ook huilen he... tis een baby. Haha.
Wie weet ben je hiermee wat geruster, want je bent zeker niet de enige. Heel veel succes en sterkte.

Hee mamasab,

Het voelt ook gewoon niet goed als je kindje zo overstuur is! Die uurtjes in de avond schijnen voor alle babies moeilijk te zijn, dat was bij ons ook zo totdat we ons ritme omgegooid hebben. Wij geven overdag idd ook niet al te veel prikkels, dus ook maar 1 keer wandelen en voor het slapen gaan geen drukke dingen meer, gewoon rustig zelf spelen op een kleed of in de box. Wat je zou kunnen doen is 's ochtends om 7:30 het eerste flesje geven, daarna max 1,5 tot 2 uur wakker en weer in bed leggen. Dan rond half 12/ 12 uur het tweede flesje en weer max 1,5 tot 2 uur wakker en weer in bed. Dan rond half 4/ 4 uur het derde flesje en wat hapjes groenten, weer max 1,5 tot 2 uur wakker en dan in bed tot half 8. Dan zou ik een half flesje geven, rustig laten spelen, wat masseren misschien (dit vinden ze heerlijk en ze worden er moe en ontspannen van) en dan lekker in badje, de andere helft van de fles en dan slapen.
Wat ik iig zou proberen is wat te schuiven met je voedingstijden, zodat hij niet zo lang hoeft te wachten op zijn laaste flesje. Misschien heb je hier wat aan?
Weet wel dat het inderdaad een periode is en gewoon weer over gaat, wij waren de eerste keer dat Loïs die moeilijke uurtjes door sliep ook enorm verbaasd!

Liefs,
Simone

hoi mamasab,

vervelend is dat huilen he.
Joris is 17 weken en heeft er ook nog last van.
wij hebben ook van alles geprobeerd en gek genoeg is dat hij soms wel door slaapt.
wat wij doen is inderdaad wandelen in de avond en proberen om overdag iets meer tijd tussen de voedingen te laten vallen als het kan, zodat we de laatste wat eerder kunnen geven. wij voeden ongeveer om 7 dan om 11 dan om 15 dan om 19.
probeer zelf rustig te blijven, want de kleintjes voelen onze stres ook. waarschijnlijk is er niks ergs, is het gewoon verwerken van de dag en het gaat wel weer over, (daar hoop ik ook nog altijd op)
misschien helpt het idee dat er niks is je met rustig blijven.

gr floor

hoi,

ik vind het ook zeker zo zielig als je kleintje zo overstuur is.
Mijn dag ziet er eigelijk hetzelfde uit als die van mamalois, dat is best grappig want mijn dochter heet ook Lois. maar dat ff terzijde.

ik zou als ik jou was zeker het badritueel verplaastsen naar de avond. en zeker in de ochtend niet zo lang meer lasten slapen. Er zit veel tijd tussen fles 1 en 2 en na het badje komt er geen fles, terwijl dat juist zo verzadigbaar is en daarna lekker slapen.

Nou klopt het wel dat veel kindjes rond die tijd huileriger zijn, maar Lois huilt bijna niet, omdat ons ritme heel regelmatig is. Zelfs als we het een dagje anders doen of eens een keer niet in bad. Nou hebben wij een erg makkelijke meid, die we gewoon mee kunnen nemen overal naartoe. dus het gaat niet altijd op voor elke baby.

succes met het vinden wat voor jou kleintje het beste werkt.

gr. bambi, mama van lois 10/07

Hoi,

Milan is nu 17 weken en wij hebben het een aantal weken geleden ook gehad. Alleen maar huilen 's avonds. Ik heb me er maar op een gegeven moment bij neergelegd en gelukkig gaat het weer beter, denk ook wel dat hij een sprongetje had gemaakt.
Maar goed, ik wachtte toen eigenlijk op het tijdstip dat mijn oudste naar bed ging (rond 20.00), maar heb dus gemerkt dat hij rond zeven uur echt moe is en dat als ik hem niet op tijd naar bed doe, hij dus alleen maar overstuur raakt. Dus nu gaat Milan om 19.00 en mijn oudste om 19.30. Eigenlijk wachtte ik dus net iets te lang met hem naar bed te brengen. Misschien dat je daar nog iets aan hebt, dat het voor hem net te lang duurt...
Suc6 ermee!!!
Gr. Esther

Het valt me op dat je je zoontje vaak na het slapen voedt. Ik leg Joah meestal na een fles in bed. Dus misschien wat schuiven met slaaptijden overdag. ook zit er 5 uur tussen de 1e en 2e fles, beetje te veel misschien?
En misschien lekker in bad rond 18.20, dan een fles en hop in bed.

Ik heb overdag nog geen slaapritme bij  Joah ontdekt eerlijk gezegd, terwijl hij ook al 4 maanden is. Dit komt mede doordat hij nog 2 zussen heeft, met eigen ritmes waar hij in meegaat/moet.

Succes in elk geval

Groetjes Bianca

hey meiden!!
bedankt he voor jullie tips!! Moest het gewoon even kwijt. was zelf ook erg moe was net weer begonnen met werken. We zijn tijdelijk weer over op 5flesjes, ook omdat meneer nu verkouden is en af en toe flinke hoestbuien heeft, verder gaat het wel zn gangetje!!
Het is allemaal als goed is van tijdelijk aard zulle we maar denken!!

Groetjes

Terug
Bovenaan