Alsof ze het ruiken!

Hebben jullie ook de ervaring dat kindjes in hun eigen bedje heerlijk slapen tot het moment dat je komt kijken of ze nog goed liggen??? Ik heb nou al een paar keer gehad dat ik op mijn tenen Esthers kamer binnensluip en van een dikke meter afstand probeer te zien hoe ze ligt en of ze slaapt en dat dan...ploing...haar ogen wijd open gaan. Alsof ze het ruikt! Ik doe echt heel zachtjes, dus waar ligt het nou aan? Als ze zichzelf een kwartier in slaap huilt, wil ik als het stil wordt toch wel effies kijken of alles goed gaat daar binnen...

Overigens heb ik nog heugelijk nieuws: Ze heeft vannacht zo goed als doorgeslapen, hoera! Om 22.00 uur kreeg ze haar laatste fles en ze kwam pas om 5.00 uur, terwijl ze om 6.00 uur haar fles zou moeten krijgen. Daar doe ik het voor! Laatst deed ze dat per ongeluk ook al een keer. Hopelijk gaat dat nu steeds vaker gebeuren!

Liefs,

Eveline

Joehoe, gefeliciteerd - een nacht met slaap!! Super! Het wordt alleen maar beter!

Ik schrok vanochtend ook wakker om 7 uur. Shit...kinderen niet gevoed midden in de nacht. Had ik m'n oordoppen vergeten uit te doen?
Maar nee, het viel mee. Ze hebben gewoon goed doorgeslapen van half 1 tot 7, hoera!!

Ennehh...dat naar binnen sluipen 'om te kijken of ze goed ligt" ha ha ha....misschien moet je het maar afleren, want hoe vaak ligt ze niet goed? En blijkbaar ruikt ze je echt en dan zit jij weer met de gebakken peren.

Sindskort bij ons ook een nieuw fenomeen: ik schop net zo lang met mijn beentjes tot ik met mijn hoofd aan de andere kant van mijn bed lig of 180 graden gedraaid ben.
Vooral Kyran heeft er een handje van. En de lakentjes van zichzelf aftrekken is ook een nieuwe trend... Hoop dat jouw kleintje dat niet doet...want dan moet je inderdaad steeds 'even spieken of ze nog wel goed ligt'!

groetjes en...succes
Lara
mv Kyran en Isis, 1-12-2006

Hoi Lara,

Ja, dat trappen deed ze meteen na haar geboorte al...  We hebben haar nu een bakerzakje aangedaan, dan ligt ze niet meer zo bloot en maait ze ook zichzelf niet wakker. Dat scheelt. Tot ze zich om gaat draaien, want dan vind ik het eng worden!

En ik moet inderdaad maar afleren om te gaan kijken. Blijkbaar heeft ze een supergoed gehoor of zo. Maar maf is het wel: ze valt in slaap als ik de radio hard aan heb staan tijdens het strijken, maar ze wordt wakker van mij als ik op mijn tenen loop of van de telefoon???!!!

Moet je met een tweeling nou ook twee keer zo vaak je bed uit 's nachts? Of komen ze redelijk tegelijkertijd? Maar ja, dan moeten ze zeker ook tegelijkertijd door gaan slapen? Lijkt me lastig, ik vind het met ééntje soms al zwaar als ze weer komt 's nachts...

Groetjes,

Eveline

Hoi Eveline,
ik denk dat het niet alleen met het geluid te maken heeft. Ze zal gewoon je aanwezigheid voelen en ruiken.
Zelf kan ik ook makkelijk in slaap vallen bij de tv, maar wordt ik ook wakker van de telefoon als ik slaap. De tv is eentonig en de telefoon maakt ineens zo'n schel geluid. Dat zal jouw dochter ook wel hebben.
Groetjes Veerle

Hoi Evelien. Ja vreemd hè. Ik kan zelfs gewoon stofzuigen om zijn bedje heen en dan slaapt hij nog door (alleen als ik tegen het bedje stoot wordt hij wakker). Ik las ergens dat jou kindje ook chagrijnig is sinds ze doorslaapt,dat heeft Teun ook. Ik geeft nu een half flesje extra s'ochtends en dat helpt wel iets. Zijn eerste flesje rond 8 uur en dan als hij weer huilt rond 10 uur een half flesje. Het lijkt wel of hij toch iets moet inhalen van de nacht. Succes! Ook met het spieken! Ik heb dat zelf ook hoor,ff luisteren of hij nog adem haalt  en dan even genieten hoe heerlijk en lief hij ligt te slapen!
Groetjes Mikkie.

Hoi Mikkie,

Ja, ik moest nog aan je topic denken gister. Ga ik ook maar eens proberen, een half flesje extra. Misschien dat het helpt, want gisteren doe ik niet graag over, hoewel de dag zo goed begon na zo'n nacht slaap...  Als je verder nog tips hebt? En is het bij Teun nu een beetje over?

En toch blijft het knap dat die hummels je aanwezigheid dan blijkbaar voelen. De meeste volwassenen lukt dat niet meer, toch?

Groetjes,

Eveline

Hoi Evelien. Tja mijn topic over ik word gek zegt volgens mij genoeg.
Ik weet het even niet meer,konden ze maar praten en zeggen wat er is!!
Ik ben nu een beetje hopeloos dus heb ook geen tips
Hopelijk krijg ik die dinsdag van de ostiopaat en laat ze zo snel mogelijk aan je weten!!
Succes!   Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan