alternatief als friso extra te zwaar is en baby spuugt?

hallo
al vanaf de geboorte loop ik te prutsen met de voeding.ik word er stapelgek van.
eerst borst:aanleggen ging niet>>kolven
kolven te weinig>>bijvoeden met friso h.a.
friso ha vulde niet,borstvoeding was inmiddels op>>
friso normaal gekocht,maar had nog ha dus mengen
friso normaal vulde niet>>friso extra gemengd met normaal
van dat geschep uit t pakjes werd ik onderhand stapelmesjogge dus toen boas 11 weken was ben ik overgegaan op volledig friso extra.dit ging een tijdje goed,maar de laatste 2 weken gaat hij steeds meer mondjes teruggeven.ik dacht eerst door de grotere flessen(krijgt nu 200cc).maar hij laat soms 60 staan en dan spuugt hij ook.de hele dag door geeft hij mondjes terug.en dan weer een paar dagen niet.nu denk ik dus dat de friso extra te zwaar is voor hem,maar durf niet terug te gaan naar friso normaal(advies van cb)
want ik ben zoooow bang dat hij weer hongerig word.een alternatief zou zijn:mengen.nee he?niet weer!!ben ik nou zo'n miep?niet alleen het dubbele werk vind ik vervelend maar ook de discussies met mijn man.doe maar 3 om 3.o,ik heb net 2 om 4 gedaan.wat heb je hem gegeven schat?o,een hele extra.o,hij komt eerder geef hem maar wat minder extra anders kan hij het niet op.shit,nou heeft hij toch weer honger.
of ik moet de extra gaan mengen met comfort tegen het spugen.
ik word hier zo moe van.nou dacht ik slim te zijn en een pot vooruit te maken met half normaal en half extra,maar dat kan ook niet.want de extra heeft een groter schepje.
wat moet ik toch doen????misschien alleen friso comfort?die is ook dikker,zou die dan ook naast het voorkomen van spugen beter vullen?of normaal met johannesbroodpitmeel?komt eigenlijk op t zelfde neer.of nog iets anders?
ik hoop dat iemand ergens goeie ervaring mee heeft want ik weet het niet meer.
alvast bedankt.
groetjes kari

Hoi

Ik zou niet nog eens veranderen van voeding Je zou het johannesbr..... gewoon kunnen proberen voor het spugen. Bij ons werkt het perfect.

Succes

Groetjes gienie

Nee ik geef bv. Maar ik heb bij mijn dochter ook de eerste 6 mnd veel van voeding veranderd maar daar worden ze vaak onrustig van en ook hun darmpjes kunnen er niet aan wennen. Zij had uiteindelijk koemelk allergie vandaar het vele huilen en onrust, Maar het is gewoon beter niet teveel te veranderen van voeding, Geef het een aantal dagen/ weken de tijd om te wennen. Overstappen kan altijd nog
Dit advies kreeg ik van de kinderarts

Hoi hoi,

Ook ik heb lopen prutsen totdat ik eindelijk na 7mnd het beste voor Milan heb gevonden.
Eerst heb ik Bv gegeven, idd ook niet voldoende met kolven en aanleggen ging niet want dan viel hij zo in slaap dus overgestapt naar Fv.
Eerst Nutrilon, maar dat vond meneer helemaal niks.
Toen Nutrilon Forte omdat meneer standaard gewoon niet wat vond, hij had nog steeds honger. Van Nutrilon Forte begon hij te spugen dus eerst Johannesbroodpitmeel erbij gedaan. Toen op advies van CB en HA naar Friso Comfort gegaan en deze aangevuld met JohannesBr.... Op een gegeven moment gaf ik Comfort met Extra (want honger had hij nog steeds) en Johannes minimaal 6 schepjes. Hij groeide enorm, Milan was binnen 1,5 maand 2 kilo gegroeid. Maar CB zei dit komt niet van de voeding.... Na een second opinion moest Milan radicaal van alles af.... Ik dacht echt dat de hel zou losbreken omdat hij gewoon nog steeds spuugde. Maar toen ik met 7 mnd begon met Friso Standaard en brood en pap en warme hap, je gelooft het niet maar hij spuugt nu nog maar mondjes maat en soms echt helemaal niet meer. Moet morgen naar het CB en zal ze daar ook even vertellen wat er na hun verhaal gebeurt is.

Mijn advies is eigenlijk dat je gewoon eens goed moet kijken wanneer spuugt hij... Hoe doet hij dat met andere voeding. Wat kan ik doen om hem zo min mogelijk te laten spugen en na de voeding zo ontspannen mogelijk te laten zijn. En overstappen naar andere voeding kan inprincipe gewoon in hetzelfde merk gaan, dan heeft het kleintje hoogswaarschijnlijk de minste moeite mee.

Succes
Jolanda

Mijn zoontje (4 maanden)  is een hongerige baby en geef daarom Nutrilon forte.
Omdat hij steeds meer mondjes terug ging geven, ook vlak voor de volgende fles, ben ik er Nutriton johannesbroodpitmeel bij gaan doen.
Het cb had nog niet van die combinatie gehoord, maar het werk perfect!
Het helpt ook nog eens bij hongerigheid en maakt niet (extra) dik.
Ik doe in elk flesje van 210 cc 7 schepjes Nutriton.
Wel een medium speen gebruiken, want de voeding wordt meteen wat dikker.
Echt een superoplossing voor ons!
Nutriton krijg je bv bij het Kruidvat.

Succes!

Groetjes,
Dyonne

Terug
Bovenaan